بسکتبال سه نفره دختران ایران راهی انتخابی المپیک می‌شود؟

فدراسیون جهانی بسکتبال(فیبا) زمان، مکان و  گروه‌بندی مسابقات بسکتبال سه نفره انتخابی المپیک را اعلام کرد که بر اساس آن تیم ملی بانوان ایران به عنوان صدرنشین گروه B با تیم‌های ژاپن، استرالیا، ترکمنستان و اوکراین هم گروه است.

بسکتبال سه نفره دختران ایران راهی انتخابی المپیک می‌شود؟
کد خبر: 416070
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۰۸:۱۴:۴۴

اعتمادآنلاین| این مسابقات 5 تا 9 خرداد 1400 به میزبانی اتریش برگزار می شود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ادامه توقف فعالیت برخی از رشته‌های ورزشی از جمله بسکتبال، مشخص نیست که اردوهای تیم ملی و برنامه ریزی برای این مسابقات چگونه و چه زمانی انجام می‌شود.

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال به گروه‌بندی مسابقات انتخابی المپیک اشاره کرد و گفت: همه تیم‌های حاضر در این تورنمنت قوی هستند و از ابتدا مشخص بود که در گروه سختی قرار می‌گیریم. در گروه ما هم چهار تیم از بهترین‌های جهان قرار دارند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد عدم دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان برای شروع اردوهای تیم ملی گفت: ما بیکار نمی‌نشینیم و به محض دریافت مجوز برگزاری اردو از سمت وزارت ورزش و جوانان تمریناتمان را آغاز می‌کنیم. بسکتبال بازی پربرخوردی است و وزارت هنوز مجوز برگزاری اردو و مسابقه را نداده است.

او در ادامه افزود: در حال حاضر اقداماتی انجام داده‌ایم؛ کمیته فنی تشکیل شده، ‌بازیکنان را تا حدودی مشخص کرده‌ایم و به دنبال راهکار هستیم. برنامه‌های فیبا مشخص شده است و ما هم بر اساس آن و پس از دریافت مجوز کار خود را آغاز می‌کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در ادامه بیان کرد: با وزارت ورزش و جوانان در مورد برگزاری اردوها صحبت کرده‌ایم اما بسکتبال مشکلات خاص خود را دارد چون رشته‌ای پربرخورد است و در فضای بسته برگزار می‌شود در حالی که فوتبال در فضای باز است و رشته‌های انفرادی مثل تنیس و بدمینتون برخورد چندانی ندارند، بنابراین هنوز امکان برگزاری اردوها را نداریم.

شجاعی در پایان گفت: با فدراسیون پزشکی ورزشی هم صحبت کرده‌ایم و راهکار خواسته‌ایم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری اردوها را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها