پیش زمینه‌های جلوگیری از وقوع جرم چیست؟

امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند تحقق واقعی حق‌الناس و عدالت در عرصه قضاوت است.

پیش زمینه‌های جلوگیری از وقوع جرم چیست؟
کد خبر: 416108
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۰۹:۳۵:۳۵

اعتمادآنلاین| سیداحمد خاتمی درباره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با رییس و مسئولان عالی قضایی و همچنین رووسای کل دادگستری‌های سراسر کشور، با بیان اینکه تحقق عدالت به ویژه عدالت اجتماعی و اقتصادی از نکاتی است که روح نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرمایند؛ ما انبیا را با دلایل روشن و میزان فرستادیم تا جامعه، جامعه عادلانه‌ای شود. بنابراین نگاه ما به عدالت، راهبردی است و عدالت بدون مبارزه با فساد تحقق پیدا نمی‌کند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، تحقق عدالت را در گرو مبارزه قاطع با فساد و مفسدان به‌ویژه در حاکمیت قلمداد کرد و افزود: مانند چنین خصوصیتی را امیرالمومنین (ع) داشتند و حدود هفت نامه انقلابی و قاطع آن حضرت در نهج‌البلاغه به مسئولان متخلف تعلق دارد.

مبارزه با فساد مرزی نمی‌شناسد

خاتمی عنوان کرد: دستگاه قضا برای آنکه طبق اصول اسلامی عمل کند، جز مبارزه با فسادی که مرزی نمی‌شناسد راهی ندارد، لذا نباید کسی خود را در حصار امنی ببیند و گمان کند به سراغ او نخواهند آمد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مبارزه با فساد از گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: آنچه که در یک سال اخیر در مبارزه بی‌محابا، قاطع و قانون‌مدارانه با فساد در درون و بیرون قوه قضاییه، منتسبان و غیرمنتسبان به مسوولان انجام شده، جلوه‌ای از وعده ای است که به مردم داده شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر استمرار حرکت تحولی قوه قضاییه در مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: حرکت تحولی در عرصه مبارزه با فساد همین حرکتی است که شکل گرفته، آغاز شده و امیدواریم این حرکت مقدس بدون سستی و با قاطعیت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: انتظار از قوه قضاییه و مردم به ویژه افرادی که به فضای مجازی دسترسی دارند این است که مراقب باشند در این عدالت‌طلبی، ظلمی یا حقی از کسی ضایع نشود چرا که حق‌الناس مفهومی فراگیر است و اگر بی‌گناهی به ناحق گناهکار و یا گناهکاری به ناحق بی‌گناه معرفی شود، تجاوز به حق‌الناس است.

تاکیدات رهبری برای تحقق حق ‌الناس و عدالت

خاتمی خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند تحقق واقعی حق‌الناس و عدالت در عرصه قضاوت است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به تاکیدات رهبر انقلاب بر پیشگیری از جرم اشاره و تصریح کرد: ‌از وظایف قوه قضاییه در قانون اساسی پیشگیری از جرم است. بدان معنا که مسوولان به‌ویژه دستگاه قضایی راهکارها و تمهیداتی را تدارک ببیند که جرمی صورت نگیرد و این یک تدبیر خردورزانه، برای کاهش جرم و فساد در جامعه است.

وی یادآور شد: معاونتی در قوه قضاییه برای این عرصه تعریف شده و قطعا این مسائل در این معاونت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و یکی از این تمهیدات، آگاهی مردم از پیش زمینه‌های جرم است.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها