معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

برگزاری مراسم تالاری در مناطق زرد کوتاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تالارها در مناطق قرمز کرونا بسته است و در مناطق زرد هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند، اما زمان برگزاری مراسم باید کوتاه باشد.

برگزاری مراسم تالاری در مناطق زرد کوتاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد
کد خبر: 416117
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۰۹:۴۴:۰۳

اعتمادآنلاین| محسن فرهادی درباره شرایط برگزاری مراسم در تالارها افزود: برخی تالاهار دارای سالن هستند و طبخ غذا هم می‌توانند انجام بدهند. برخی دیگر از تالاهار می‌توانند مراسم را با ضرورت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند. یعنی مهمان‌های تالار وقتی وارد آن سالن می‌شوند برخی کارها مثل دست دادن و در آغوش گرفتن و روبوسی کردن و نزدیک شدن بیش از حد به هم را نباید انجام بدهند و فاصله گذاری یک متری باید رعایت شود. از طرفی قبلا در مورد استفاده از ماسک فقط توصیه وجود داشت، اما از 15 تیر ماه، استفاده از ماسک ضروری خواهد بود.

وی ادامه داد: فقط مراسم ضروری باید در تالارها برگزار شود و به طور مثال مراسم ختم را می‌توان در فضاهای روباز آرامستان‌ها برگزار کرد. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم در تالارها باید با 50 درصد ظرفیت برگزار شود و فاصله گذاری را هم رعایت کنند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تالارها باید امکانات تهویه مناسب داشته باشند. زیرا اگر تالاری تهویه مناسب نداشته باشد، حتی اگر افراد ماسک هم زده باشند، باید در کوتاه مدت آن مکان را ترک کنند.

فرهادی درباره نظارت بر تالارها اظهار کرد: نظارت سطح اول بر تالارها بر عهده اتحادیه‌هاست. زیرا اتحادیه‌ها شناخت بهتری نسبت به بازرس‌های بهداشت محیط در مورد تالارها دارند. در حال حاضر نیز تالارهای بسیار زیادی در سطح کشور توسط همکاران ما پلمب شدند. از طرفی تالارهای غیرقانونی و زیرزمینی هم فعالیت داشتند که با همکاری اتحادیه مربوطه و نیروی انتظامی بسته شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر همکاران ما تصاویری هم از برگزاری مراسم مختلف در مناطق قرمز در تالارها ارسال کرده‌اند که برگزاری این مراسم در مناطق قرمز کرونایی ممنوع است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: اگر امکان به عقب انداختن مراسم وجود دارد، بهتر است مراسم به تعویق بیفتد. زیرا این اقدام هم به نفع صاحب مراسم و هم به نفع کارکنان تالارهاست.

وی افزود: ممنوعیت برگزاری برای مراسمی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. حالا تفاوتی ندارد که این مراسم در تالار یا منازل برگزار شود.

حسین علی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در همین رابطه به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: در مساجد و تالارها باید برخی کارها را به صورت جدی‌تر دنبال کنند و فاصله گذاری‌ها را انجام داد. به هر حال جوانان باید در این شرایط هم ازدواج کنند، اما نیازی نیست تعداد زیادی از افراد دعوت شوند. حتی می‌توان گفت موضوع کرونا فرصتی شده که جوانان با هزینه کمتر ازدواج کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها