«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| ناسا گردنبندی ساخته که به شما یادآوری می‌کند به صورت‌تان دست نزنید

تمام شرکت‌های بزرگ دنیا درصددند تا با ایجاد فناوری‌ها و ساخت ابزارهای خاص به جلوگیری از ویروس کرونا کمک کنند. ناسا در اقدامی گردنبندی ساخته که به فرد یادآوری می‌کند دست آلوده را به صورت خود نزند.

ویروس کرونا| ناسا گردنبندی ساخته که به شما یادآوری می‌کند به صورت‌تان دست نزنید
کد خبر: 416162
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- ویروس کرونا همه مناسبات جهانی را تغییر داده است. تمام نهادها و سازمان‌های جهان در تلاش‌اند تا به پایان دادن اوضاع کنونی جهان که حاصل از شیوع گسترده ویروس کرونا است، کمک کنند. ویروس کرونا تمام جهان را درگیر کرده و ماه‌هاست که آثار مخربی بر زندگی مردم گذاشته، هر روز جان چندین هزار نفر را در سراسر جهان می‌گیرد. شرکت‌های بزرگ و نهادهای تاثیرگذار نیز به سهم خود سعی می‌کنند با ایجاد فناوری‌های جدید و کمک گرفتن از تکنولوژی روز گامی هرچند کوچک در جهت نجات انسان‌ها از ویروس کرونا بردارند.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، ناسا نیز در این میان دست روی دست نگذاشته و برای جلوگیری از ویروس کرونا گردنبندی تولید کرده است. آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا گردنبندی ساخته است که هدف از آن کاهش شیوع هرچه بیشتر ویروس کروناست. این گردنبند به فرد هشدار می‌دهد که نباید به صورت خود دست بزند. این گردنبند پالس (Pulse) نام دارد و یک آویز پرینت سه‌بعدی است که از حسگر مجاورت (proximity) در آن استفاده شده و در صورت نزدیک شدن دست شما به صورت‌تان ارتعاشاتی تولید می‌کند. هنگامی که دست شما به چهره‌تان نزدیک‌تر شود ارتعاشات قوی‌تر می‌شوند.

گردنبند ناسا

ناسا در بروشوری در مورد این گردنبند نوشته است: «هدف از ساخت پالس کاهش شیوع بیماری کووید-19 است که یکی از راه‌های انتقال آن تماس دست آلوده با صورت فرد و لمس چشم‌ها یا دهان و بینی است. این شیء می‌تواند پاسخی به این سوال باشد که فرد چند بار طی روز به صورت خود دست می‌زند. این عمل به صورت یک رفتار ناخودآگاه ظاهر می‌شود که ممکن است شخص توجهی به آن نشان ندهد. اصلاح این کار چالش‌برانگیز خواهد بود.»

شما می‌توانید برای محافظت در برابر کووید-19 به دستورالعمل‌هایی که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا تعیین شده نگاهی بیندازید که این دستورالعمل‌ها عبارت است از: ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید، سطوح را ضدعفونی کنید، مرتب دست‌های خود را بشویید و از تماس دست با صورت خودداری کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود و وقتی فرد آلوده به ویروس سرفه، عطسه یا صحبت می‌کند گسترش می‌یابد. این قطرات می‌توانند روی سطوح یا در دهان یا بینی افرادی که در مجاورت با فرد بیمار هستند بنشینند.

گردنبند ناسا

ناسا گفته پالس به گونه‌ای طراحی شده که ارزان و ساختن آن بسیار ساده باشد به طوری که هر کسی بتواند آن را تولید کند. دستورالعمل‌های مونتاژ و لیستی از قطعات این گردنبند به رایگان برای استفاده عموم در دسترس همگان قرار گرفته است.

شرکت‌های بزرگ جهان نیز در اقداماتی کوشیده‌اند تا با به کار گرفتن تکنولوژی بتوانند ویروس کرونا را شکست دهند. اپل، سامسونگ و گوگل نیز از دیگر غول‌های فناوری هستند که به‌روزرسانی‌هایی برای این گونه گردنبندها ارائه می‌کنند تا بتوانند به کاهش انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا مدد برسانند. سامسونگ و گوگل تایمر شست‌وشوی دست را روی ساعت‌های خود فعال کرده‌اند. اپل نیز در ساعت‌های خود این تایمر را ارائه کرده و با میموجی‌های ماسک‌دار مردم را به گذاشتن ماسک تشویق کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها