کد خبر: 416183
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۲:۱۲:۳۱
| |

بازگشت تعداد زیادی از دیپلمات های هند و پاکستان به کشورهایشان

در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو، 28 کارمند شامل دیپلمات‌های کمیسیون عالی هند در پاکستان و 39 کارمند از کمیسیون عالی پاکستان در هند از طریق گذرگاه مرزی «واگه» به کشورهایشان برگشتند.

بازگشت تعداد زیادی از دیپلمات های هند و پاکستان به کشورهایشان
کد خبر: 416183
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۲:۱۲:۳۱

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه اکسپرس هند، کمیسیون عالی پاکستان اعلام کرد: 39 تن از کارمندان این کمیسیون با خانواده‌هایشان از طریق گذرگاه مرزی واگه به کشور بازگشتند. همچنین 28 عضو کمیسیون عالی هند نیز به همراه خانواده‌های خود از طریق همین منطقه مرزی به هندوستان رفتند.

این اقدام یک هفته پس از آن صورت گرفت که هند از دولت پاکستان خواست تا تعداد کارمندان در کمیسیون عالی خود در دهلی‌نو را به نصف کاهش دهد و اعلام کرد که همین کار را در اسلام‌آباد انجام می‌دهد.

این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که کارمندان کمیسیون عالی هند توسط مقام‌های پاکستان بازداشت و تنها پس از اعتراض دولت هند آزاد شدند. ماه گذشته میلادی نیز، هند دو مقام کمیسیون عالی پاکستان را بابت جاسوسی در دهلی‌نو اخراج کرده بود.

10 ماه پیش، پاکستان سطح روابط دوجانبه با هند را کاهش داد؛ این اقدام پس از آن انجام شد که دهلی‌نو وضعیت ویژه اعطایی در منطقه جامو و کشمیر را طبق ماده 370 قانون اساسی خود لغو کرد. پس از آن، هند هم اقدام مشابهی انجام داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها