کد خبر: 416249
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۵:۰۷:۳۱
| |

تظاهرات روز خشم در فلسطین

مردم فلسطین امروز چهارشنبه که روز خشم نامگذاری شده در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری به مناطق اشغالی و محکومیت طرح موسوم به معامله قرن به خیابان آمدند و بر یکپارچگی خود جهت مقابله با نقشه‌های اسرائیل تاکید کردند.

تظاهرات روز خشم در فلسطین
کد خبر: 416249
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۵:۰۷:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ به گزارش خبرگزاری فلسطینی (معا)‌، هزاران فلسطینی در تظاهرات سراسر امروز از خیابان الصناعه مرکز غزه به سمت میدان انصار در غرب شهر تظاهرات کردند.

معترضان فلسطینی با در دست داشتن پرچم فلسطین شعارهایی علیه اشغالگران سر داده و خواستار وحدت و یکپارچگی در برابر نقشه‌های اسرائیل شدند.

جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین پیشتر برای محکومیت اقدامات اخیر اسرائیل خواستار برگزاری تظاهرات گسترده و سراسری شدند.

سعدی عابد عضو دفتر سیاسی جنبش «الاتحاد الوطنی الدیمقراطی» (فدا) در یک سخنرانی در این تظاهرات تاکید کرد: ملت ما همانطور که پیشتر طرح اسکان دائمی آوارگان را ناکام گذاشت این‌بار نیز نقشه‌های اسرائیل را شکست خواهد داد.

عابد در ادامه تصریح کرد: اما زمان بحث‌وجدل‌های رسانه‌ای و تبادل اتهامات نیست و تنها از راه کار و فعالیت مشترک با سایر نهادها و مؤسسات ملی می‌توان به راه درست و واقعی دست یافت. مشارکت ملی و فراگیر اساس توافق و اتخاذ راهبرد ملی است.

این شخصیت فلسطینی تاکید کرد: طرح الحاق کرانه باختری تهدیدی برای موجودیت مردم فلسطین است و زمینه را برای انفجار فراگیری و انتفاضه جدید فراهم می‌کند.

عابد اعلام کرد:‌ مردم ما هرگز سکوت نخواهند کرد و موج مبارزه فراگیر آغاز خواهد شد. مردم ما در طول سال‌های طولانی برای دفاع از آزادی و زمین و کرامتشان فداکاری‌های بزرگی کرده‌اند.

گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی نوار غزه دوشنبه گذشته از توافق بر سر طرحی ملی یکپارچه و فراگیر برای مقابله با اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از سوی صهیونیست‌ها خبر داده و و در مخالفت با این طرح چهارشنبه آینده را «روز خشم ملی فلسطینی‌ها» اعلام کردند.

گروه‌های فلسطینی مانند حماس و فتح بشدت درباره اجرای این طرح و عواقب آن هشدار داده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل هم طرح الحاق را غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی دانست و خواستار توقف آن شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد از روز چهارشنبه (11 تیر) طرح جنجالی الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی را با وجود موج فزاینده مخالفت‌ها و انتقادات بین‌المللی اجرایی کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها