کد خبر: 416276
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۵:۵۱:۰۸
| |

کره جنوبی هم برای درمان کرونا از تهیه داروی رمدسیور استفاده می‌کند

در حالی که چین در راستای کنترل موج دوم کرونا، قرنطینه مبتلایان و ناقلان خاموش را از 14 روز به 28 روز افزایش داده است، کره جنوبی هم از تهیه داروی رمدسیور برای درمان مبتلایان خبر داد.

کره جنوبی هم برای درمان کرونا از تهیه داروی رمدسیور استفاده می‌کند
کد خبر: 416276
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۵:۵۱:۰۸

اعتمادآنلاین| ‌ همزمان با اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه دنیا به پایان کرونا نزدیک نشده است، مقامات از اعزام یک تیم از این سازمان به چین برای یافتن منشاء بیماری خبر داده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین اعلام کرد نوع تازه ویروس کرونا که در پکن شیوع پیدا کرده بسیار مسری تر از نوع پیشین آن است که پیشتر در شهر ووهان کانون اولیه شیوع بیماری مشاهده شده بود به همین سبب قرار است از این پس کسانی که در این شهر به کرونا مبتلا شوند بجای 14 روز 28 روز قرنطینه شوند.

بر اساس مقررات جدید، پس از 14 روز نخست از فرد مبتلا آزمایش کرونا گرفته می شود بعد در هر صورت برای 14 روز دیگر قرنطینه می شود یک بار دیگر در پایان ایزوله هم مورد آزمایش کرونا قرار خواهد گرفت.

در پکن اما موضوع موج دوم هنوز اسرار آمیز است کارشناسان مرکز یاد شده گفته اند که این ویروس احتمالا میان چند کشور جابجایی داشته و سپس از بیرون از چین وارد پکن شده و احتمالا از طریق محصولات گوشتی آلوده و یا فرد این انتقال صورت گرفته است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی هم بر اساس اعلام سازمان یک هفته دیگر وارد چین می شوند تا بتوانند به سوالات مربوط به منشاء بیماری که از هفت ماه قبل شیوع پیدا کرده است، جواب دهند و با طرف های چینی رایزنی کنند.

سازمان می گوید که هر چقدر اطلاعات کارشناسی درباره این ویروس بیشتر باشد بهتر می توان با آن مبارزه کرد بخصوص آنکه شمار مبتلایان از مرز 10 میلیون نفر فراتر رفته است و بسرعت بر این آمار افزوده می شود.

هنوز ماموریت تیم جدید مشخص نیست با این وصف یک بار در ماه فوریه یک تیم مشترک سازمان با 25 عضو از 7 کشور از جمله از منطقه هنگ کنگ و چین با یکدیگر تحقیقاتی مشترک انجام دادند.

آمریکا در این مدت تلاش زیادی کرده است تا موضوع شیوع کرونا را سیاسی کند و بارها از ویروس کرونا با نام ویروس چین یاد کرده است اما پکن تاکید می کند که فقط کارشناسان و پزشکان متخصص قادر به اظهار نظر درباره منشاء ویروس هستند.


استفاده از داروی رمدسیور در کره جنوبی

همزمان اعلام شده است کره جنوبی از امروز چهارشنبه شروع به تهیه داروی رمدسیور (Remdesivir) دارویی که به طور معمول برای ابولا استفاده می شود، به عنوان یک دارو برای درمان بیماران کرونا کرده است.

مرکز بیماری های کره جنوبی اعلام کرد این دارو که توسط شرکت "گیلئاد" غول دارویی ایالات متحده ساخته شده برای بیماران مبتلا به کووید 19 با علائم شدید استفاده می شود.

آغاز آزمایش بالینی واکسن کووید-19 در ژاپن

اما در ژاپن نیز در تحولی مقبت، یک شرکت استارت آپ بیو دارویی می گوید که اولین آزمایش بالینی واکسن برای ویروس کرونا در این کشور را آغاز کرده است.

شرکت آنجس که توسط گروهی از محققان دانشگاه اوساکا ایجاد شده است یک واکسن «دی اِن اِی» را روی 30 فرد سالم بزرگسال در بیمارستان وابسته به دانشگاه شهر اوساکا آزمایش خواهد کرد.

این واکسن حاوی پروتئین های سنبله تاج مانندی است که روی سطح ویروس کرونا یافت می شود این شرکت معتقد است که پس از تزریق این واکسن، سیستم ایمنی بدن فرد آنتی بادی هایی تولید خواهد کرد که مانع ابتلا به این ویروس می شود.

به شرکت کنندگان در این آزمایش دو واکسن با فاصله دو هفته تزریق خواهد شد تا مشاهده شود که آیا در بدن آنها آنتی بادی تولید شده است یا خیر.

برای مقایسه نتایج، به 15 نفر دوزهای بالا و به باقی افراد دوزهای کم این واکسن تزریق خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها