حدود 100 میلیون درآمد، نتیجه دلالی برای فروش 2 نوزاد

رئیس پلیس فتای پایتخت در خصوص نحوه دستگیری باند فروش نوزاد که هفته قبل در دام پلیس گرفتار شدند، گفت: با قرار دادن طعمه هایی برای این افراد طی عملیاتی، موفق به دستگیری آن ها شدیم.

حدود 100 میلیون درآمد، نتیجه دلالی برای فروش 2 نوزاد
کد خبر: 416355
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ۰۸:۰۳:۴۵

اعتمادآنلاین| سرهنگ داوود معظمی گودرزی در خصوص دستگیری باند فروش نوزاد در فضای مجازی گفت: بنابر تماس‌های مکرر مردم و ابراز نگرانی آن‌ها مبنی بر وجود صفحه های اینستاگرامی که خرید و فروش کودک در این فضا را انجام می‌دادند، همکاران ما رصد خود روی صفحات فضای مجازی را آغاز کردند. با دستیابی به سر نخ‌هایی به تعدادی صفحه رسیدیم که بعد از بررسی متوجه شدیم تمام این صفحات مربوط به یک نفر است.

سرهنگ گودرزی در تشریح نحوه دستگیری این باند اظهار کرد: با پیگیری فراوان و قرار دادن طعمه‌هایی برای این افراد در نهایت طی عملیات پلیسی مأموران پلیس فتا به عوامل اصلی این صفحات برخورد می‌کنند. وی افزود: از اعضای این باند یک نفر به عنوان سرکرده و دو نفر زن و شوهر که سه نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین دو نفر از نوزادان که به مبلغ 40 تا 50 میلیون توسط این افراد به فروش رفته بودند شناسایی شدند اما نوزاد سوم هنوز شناسایی نشده است.

رئیس پلیس فتای تهران تاکید کرد: این فرد ادعا کرده که می‌تواند برای این نوزادان شناسنامه بگیرد اما این کار غیرقانونی است و هیچ فردی نمی‌تواند برای این نوزادان شناسنامه بگیرد. افراد دستگیر شده سابقه دار نیستند و تلاش پلیس برای شناسایی همدستان دیگر آن ها ادامه دارد. خریداران هم مجرم شناخته شده اند و تحت پیگرد قرار گرفتند. تحقیقات پلیس فتا برای پیدا کردن والدین این نوزادان و همچنین آگاهی از انگیزه آن‌ها برای فروش فرزندان شان ادامه دارد.

سرهنگ گودرزی در خصوص صفحات دیگری که در این فضا با عنوان فروش نوزاد و کودک با قیمت پایین فعالیت می‌کنند گفت: برخی از این صفحات واقعی نیستند و صرفا برای کلاهبرداری از خریداران ایجاد شده اند.

منبع: جام‌جم آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها