کد خبر: 416425
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ۱۲:۰۱:۰۶
| |

رقابت چین و امریکا در زمینه های تحقیقاتی پزشکی و بهداشتی

چین قصد دارد برای تقویت قدرت علمی خود برای مقابله با بیماری های همه گیر و پیشگیری از وقوع موارد مشابهی چون شیوع کرونا، تا پایان سال 2020 میلادی 700 آزمایشگاه احداث کند.

رقابت چین و امریکا در زمینه های تحقیقاتی پزشکی و بهداشتی
کد خبر: 416425
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ۱۲:۰۱:۰۶

اعتمادآنلاین| بر اساس اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت چین، این کشور هم اکنون بیش از 501 آزمایشگاه دارد و تحت حمایت های دولت 700 آزمایشگاه دیگر نیز ساخته خواهد شد.

پس از انتقادات گسترده از چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا حالا این کشور مدعی شده کار ساخت آزمایشگاه های مهندسی، فنی و داروسازی را به همراه احداث مراکز تحقیقاتی، بهداشتی و پزشکی تسریع کرده است و می کوشد تا موانع فنی را برطرف سازد.

وزارت علوم و فنون چین در بیانیه ای بر ساخت آزمایشگاه های دولتی تحت پشتیبانی دولت و شماری از شرکت ها و دانشگاه ها تاکید کرده است.

همزمان روزنامه اقتصاد چین می نویسد که «این کشور در حال رقابت سنگینی با آمریکا در زمینه های تحقیقاتی، پزشکی و بهداشتی است و ساخت این آزمایشگاه ها برای تبدیل شدن به قدرت فنی بهداشتی برای کشور ضروری است».

چین درگیر یک جنگ تجاری و فناوری با آمریکا شده و همزمان "شی جین پینگ" رییس جمهوری خلق چین بر نوآوری و ابداعات برای مقابله با چالش ها تاکید کرده است.

خبرگزاری شینهوا از قول رییس جمهوری چین آورده است که ریشه موفقیت در تجارت دستیابی به فناوری است اگر بتوانیم در عرصه های فنی ابداعات داشته باشیم، زنجیره تولید را نیز در اختیار می گیریم.

وی بارها در مقاطع مختلف از جمله در اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین که در پکن برگزار شد بر توسعه علمی، فنی، تحقیقاتی و ابداعات تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها