کد خبر: 416481
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ۱۵:۲۲:۲۲
| |

وزیر خارجه اردن:

اردن به صورت مستمر برای ممانعت از اجرای طرح الحاق تلاش می‌کند

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که کشورش برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه که حافظ اتحاد و استقلال آن باشد، تلاش می‌کند.

اردن به صورت مستمر برای ممانعت از اجرای طرح الحاق تلاش می‌کند
کد خبر: 416481
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ۱۵:۲۲:۲۲

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ناصیف حتی، همتای لبنانی خود اظهار کرد: ما به حل مساله فلسطین و ایجاد کشوری براساس مرزهای 1967 و صلح عادلانه و نیز ممانعت از الحاق اراضی کرانه باختری به اراضی اشغالی پایبند هستیم و برای انجام مذاکراتی جدی و سازنده که صلح مورد قبول ملت‌ها را محقق کند، تلاش می‌کنیم.

الصفدی در ادامه بر مخالفت امان با الحاق اراضی فلسطینی به حاکمیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: اردن به صورت پیاپی و مستمر برای ممانعت از اجرای طرح الحاق تلاش می‌کند.

ناصیف حتی نیز در این دیدار درباره طرح الحاق تاکید کرد: طرح الحاق مناطق فلسطینی به حاکمیت اشغالگران مساله‌ای بسیار خطرناک است.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به اینکه کشورش فشارهای زیادی را به دلیل مساله آوارگی متحمل شده، گفت: لبنان دوست دارد ثبات به سوریه بازگردد.

وزیر خارجه اردن در این کنفرانس مشترک درباره بحران سوریه نیز اظهار کرد: اردن تلاش می‌کند به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه که از وحدت و استقلال آن حفاظت کند، دست یابد.

الصفدی در ادامه دیدار خود با وزیر خارجه لبنان را نتیجه‌بخش خواند و گفت: در این دیدار به موضوعات ویژه جهان عرب پرداخته شد.

او افزود: دیدار با وزیر خارجه لبنان برای رایزنی و هماهنگی در راستای منافع مشترک دو کشور و تحقق اهداف ملت‌ها در مورد مسایل کشورهای عربی انجام شد.

وزرای خارجه لبنان و اردن در این دیدار راه‌های تقویت روابط دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای را در دفتر وزارت خارجه لبنان در بیروت بررسی کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها