افزایش دما در نوار شمالی کشور طی هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نوسانات دمایی در اغلب مناطق کشور طی هفته آینده از پیش‌بینی روند افزایشی 4 تا 8 درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و اردبیل خبر داد.

افزایش دما در نوار شمالی کشور طی هفته آینده
کد خبر: 416587
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۵:۴۴

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان، با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی گفت: امروز (جمعه 13 تیر) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان، ارتفاعات شمال شرق تهران و ارتفاعات سمنان افزایش ابر ، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: روز شنبه(14 تیر) این شرایط را برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، ارتفاعات تهران، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان انتظار خواهیم داشت.

همچنین روز یکشنبه(15 تیر) در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات تهران، ارتفاعات کرمان ، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که این شرایط طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (16 و 17 تیر) در ارتفاعات تهران رخ خواهد داد تاکید کرد: روز جمعه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در پاره ای مناطق سبب خیزش گرد و خاک محلی خواهد شد.

از روز جمعه تا دوشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

ضیائیان با اشاره به این که طی هفته آینده نوسانات دمایی در اغلب مناطق کشور حدود 2 تا 3 درجه خواهد بود، تصریح کرد: از جمعه(13تیر) تا پنجشنبه هفته آینده(19تیر) روند افزایش نسبی دما از 4 تا 8 درجه در سواحل شمالی کشور و اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (شنبه 14 تیر) صاف گاهی با احتمال غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 35 درجه سانتی‌گراد و طی روز یکشنبه (15 تیر)نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش باد و ابر با حداقل و حداکثر دمای 24 و 34 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها