تمرکز ارتش رژیم صهیونیستی روی کرانه باختری در آستانه اجرای طرح اشغال

یک نظامی ارشد رژیم صهیونیستی می‌گوید علی‌رغم میل باطنی، مجبور شده‌اند برای مقابله با پیامدهای اجرای احتمالی طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، تمام توجهات خود را روی این منطقه متمرکز کنند.

تمرکز ارتش رژیم صهیونیستی روی کرانه باختری در آستانه اجرای طرح اشغال
کد خبر: 416590
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۷:۰۲

اعتمادآنلاین| هشدار مقام‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطینی به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اشغال اراضی کرانه باختری باعث شده رکن اطلاعاتی ارتش این رژیم تمام امکانات و تمرکز خود را به این منطقه اختصاص دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد، ماهواره‌های جاسوسی، هواپیماهای شناسایی و نرم‌افزارهای پیشرفته مشغول نقشه‌برداری نظامی از تمام مناطق کرانه باختری است تا بتواند در زمان اجرای طرح اشغال، از آنها استفاده کند.

بر این اساس، یک مقام ارشد اطلاعات ارتش اسرائیل که نامش فاشد نشد، روز پنجشنبه (به وقت محلی) گفت ستاد مرکزی فرماندهی ارتش به آنها دستور داده نقشه‌های تمام خانه‌ها در کرانه باختری را با وضوح بالا تهیه کنند و این منطقه را در اولویت اصلی خود قرار دهند.

این مقام نظامی ضمن اشاره به رزمایشی که اخیراََ «یگان 9900» اطلاعات ارتش اسرائیل برای مقابله با پیامدهای احتمالی طرح اشغال اجرا کرد، توضیح داد: «من به شخصه ترجیح می‌دادم روی جبهه دیگری تمرکز کنیم اما [کرانه باختری] را اولویت قرار دادیم».

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود ارتش که به اذعان فرماندهان خود، هنوز درباره جزئیات طرح کابینه تل‌آویو برای اشغال کرانه باختری در ابهام به سر می‌برد، برای استقرار نظامیان ذخیره خود در کرانه باختری و نوار غزه آماده می‌شود.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (چهارشنبه) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها