جشنواره فیلم لندن 2020 برگزار می‌شود

جشنواره فیلم لندن اعلام کرد این دوره خود را به صورت ترکیبی از حضور فیزیکی و مجازی برگزار می‌کند.

جشنواره فیلم لندن 2020 برگزار می‌شود
کد خبر: 416648
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ۱۵:۴۹:۵۸

اعتمادآنلاین| جشنواره فیلم لندن که از سوی انستیتو فیلم بریتانیا برگزار می‌شود برگزاری ترکیبی آنلاین- فیزیکی را برای شصت و چهارمین دوره خود برگزید.

دیروز پنجشنبه دوم جولای این جشنواره با اعلام این خبر افزود این دوره از 7 تا 18 اکتبر (16 تا 27 مهر) برگزار می‌شود.

در عین حال 50 فیلم اولین نمایش خود را به صورت مجازی در این جشنواره تجربه می‌کنند و در همین حال 12 پیش‌نمایش از فیلم‌های جدید نیز در سینماهای سراسر بریتانیا صورت می‌گیرد.

نمایش هر فیلم همراه با جلسات گفتگوی آنلاین با تماشاگران خواهد بود و با فیلمسازان و بازیگران اصلی نیز مصاحبه می‌شود.

امسال به صورت استثنایی این جشنواره هیات داوران نخواهد داشت و تماشاگران جایگزین هیات داوران رسمی جشنواره می‌شوند و با رای آنها در چهار بخش جایزه اهدا می‌شود که شامل فیلم داستانی بلند، مستند بلند، فیلم کوتاه و XR (ترکیبی از واقعیت مجازی با محیط واقعی) خواهد بود.

اسامی برندگان در مراسمی زنده و مجازی در آخر هفته جشنواره اعلام می‌شود.

در حالی که جشنواره برنامه‌ای برای برگزاری جشن یا بخش‌های رسمی ندارد اما روال بخش‌بندی موضوعی خود را دنبال می‌کند که شامل عشق، مجادله، خنده، هیجان، دلهره، کالت، سفر، خلاقیت، خانواده، گنجینه‌ها و تجربی است. بخش جدید واقعیت مجازی به صورت آنلاین برگزار و دسترسی به آن برای همه به صورت رایگان فراهم خواهد بود.

امسال به روال سابق جایزه 50 هزار پوندی شافهاوزن برای حمایت از فیلم اول یا دوم یک نویسنده، کارگردان یا نویسنده/کارگردان بریتانیایی اهدا خواهد شد.

بخش رسانه‌ها و صنعت سینما نیز به صورت آنلاین برای خریداران، برگزار کنندگان نشست‌ها و رویدادها، در دسترس خواهد بود. در عین حال برنامه منتقدان نیز برای شنیدن صدای طیف وسیعی از منتقدان و برنامه‌هایی در معرفی استعدادهای جدید از شبکه انستیتو فیلم بریتانیا و با همکاری آکادمی فیلم و بفتا بار دیگر دایر است.

این در حالی است که اعلام شده برخی از سینماها در انگلستان از 4 جولای (14 تیر) و برخی دیگر از 31 جولای (10 مرداد) شروع به کار می‌کنند. در اسکاتلند تاریخ بازگشایی 15 جولای (25 تیر) و در ایرلند شمالی هنوز نامعلوم است.

روز چهارشنبه صادق خان شهردار لندن درباره خطر جدی شیوع مرگبار موج دوم کرونا، هشدار جدی داد.

برنامه کامل جشنواره مجازی 8 سپتامبر (18 شهریور) اعلام می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها