تهیه‌کننده تلویزیون:

تلویزیون با تولیدات شبکه نمایش خانگی تعامل می‌کند

امیر قمیشی معتقد است تلویزیون محدودیت‌های خود را در شبکه نمایش خانگی نیز اعمال نمی‌کند و قطعاً رسانه ملی با تولیدات این رسانه تعامل خواهد کرد.

تلویزیون با تولیدات شبکه نمایش خانگی تعامل می‌کند
کد خبر: 416718
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۰۸:۴۴:۱۲

اعتمادآنلاین| امیر قمیشی تهیه‌کننده تلویزیون، اظهار داشت: آرایش رسانه‌ای و نظام جهانی به سمت و سویی پیش می‌رود که مخاطبان امروز برنامه‌هایی استقبال می‌کنند که حاوی پیام‌های کوتاه و اصطلاحاً فست‌فودی باشند و این اقبال به واسطه خاصیتی است که فضای مجازی در پیام‌رسانی دارد و می‌بینیم برنامه‌هایی که از این قاعده پیروی کنند موفق‌تر هستند.

قمیشی خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان منکر این نکته شد که مردم به درام هم علاقه‌مند هستند و مردم ایران به طور کل مردمی هستند که به درام علاقه دارند اما این درام باید کشش لازم را داشته باشد و مخاطب را جذب خود کند.

نمونه درام‌های موفق را می‌توان در شبکه نمایش خانگی دید که مردم نیز از این آثار استقبال کرده‌اند و به همین دلیل برنامه‌سازی ترکیبی را به تنهایی نمی‌توان گزینه تلویزیون برای جذب مخاطب دانست و هر دو باید در کنار هم وجود داشته باشند.

او افزود: در همه جای دنیا تلویزیون‌ها، آثار نمایشی را از کمپانی‌ها خریداری می‌کنند و آن‌ها به خودی خود تولیدکننده نیستند اما در وضعیت فعلی اقتصادی ما چنین اتفاقی تقریباً غیرممکن است اما می‌توان به شکلی دیگر این تعامل را داشت و همانطور که تلویزیون‌ها در همه جای دنیا با کمپانی‌ها تعامل دارند تلویزیون ما نیز در چارچوبی که تابع قانون اساسی باشد و با قوانین کشور منافاتی نداشته باشد می‌تواند تولیداتش را به گروه‌های فیلمسازی و سریال‌سازی سفارش دهد.

تهیه‌کننده برنامه «شب روشن» با اشاره به صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی از سوی صداوسیما تصریح کرد: سازمان صداوسیما با در دست گرفتن مجوز صدور محصولات شبکه نمایش خانگی از جمله سریال‌هایی که می‌بینیم پربیننده نیز هستند بعید می‌دانم محدودیت‌های خود را وارد این رسانه کند و پیش‌بینی من مبنی بر رویکرد تلویزیون بر تولیدات شبکه نمایش خانگی این است که این رسانه به تعامل بپردازد.

این تهیه‌کننده تلویزیون در پایان گفت: صداوسیما پیش از این هم با شبکه نمایش خانگی تعامل داشته و برنامه‌هایی مثل «شام ایرانی» پس از حضور در شبکه نمایش خانگی در تلویزیون نمایش داده شده‌اند.

حتی شخصیت محبوبی چون جناب خان هم ابتدا در شبکه نمایش خانگی بود و بعد به تلویزیون راه یافت. با صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی در تلویزیون، رسانه ملی می‌تواند تولیدات نمایشی خود اعم از سریال‌ها را به گروه‌های مستقل یا کمپانی‌ها بسپارد و با تعاملی که می‌تواند با گروه‌های تولید برقرار کند هم به رونق در تولید و هم به تولید آثار با کیفیت کمک کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها