کد خبر: 416751
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۰۹:۵۳:۵۴
| |

اردوغان:

لیبی متعلق به مردم این کشور است

معاون وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی در دیدار با وزیر دفاع ترکیه درباره افتتاح مراکزی آموزشی برای ایجاد ارتشی حرفه‌ای به توافق رسیدند.

لیبی متعلق به مردم این کشور است
کد خبر: 416751
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۰۹:۵۳:۵۴

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری الجزیره، صلاح النمروش، معاون وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی و خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه توافق کردند مراکزی آموزشی برای ایجاد ارتشی حرفه‌ای و با باور حمایت از کشور و مردم و حفظ پتانسیل‌های کشور لیبی افتتاح شوند.

النمروش تاکید کرد: حمایت ترکیه از دولت مشروع لیبی در زمینه همکاری‌های نظامی و امنیتی در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده میان دو کشور در نوامبر گذشته ادامه می‌یابند.

معاون وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی در دیدار با وزیر دفاع ترکیه و یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش لیبی در طرابلس با اشاره به کشف گورهای دسته‌جمعی در شهر ترهونه، جرائم نیروهای وابسته به خلیفه حفتر را شرح داد.

آکار نیز پس از دیدار با خالد المشری، رئیس شورای عالی کشور لیبی و گولر، ضمن اشاره به اینکه ترکیه بر اساس توصیه‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در راستای رفع نیازهای مردم لیبی تلاش می‌کند، تاکید کرد: لیبی متعلق به مردم این کشور است.

وزیر دفاع ترکیه گفت: مذاکرات "صادقانه و سازنده‌ای" با مسؤولان لیبیایی داشتیم، لیبی متعلق به مردم لیبی است و آرزو می‌کنیم که برادران لیبیایی ما هرچه سریعتر از مشکلات‌شان رهایی یابند.

المشری در بیانیه‌ای بر ادامه همکاری مشترک دو کشور برای دستیابی به راه‌حلی قطعی برای بحران لیبی و برقراری آرامش تاکید کرده و از دولت ترکیه بابت حمایت دائمی‌اش از مشروعیت در لیبی تشکر کرد.

آکار روز جمعه وارد طرابلس شد و در مراسم رسمی در فرودگاه بین‌المللی معیتیقه از او استقبال شد.

او پس از این مراسم به همراه گولر از پایگاه آموزش و همکاری نظامی و امنیتی که بر اساس یادداشت تفاهم دو کشور بنا شده بود، بازدید کرد.

ادامه حمایت از دولت وفاق ملی


در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران در استانبول تاکید کرد که کشورش با اراده و پافشاری تمام، به همکاری با دولت مشروع لیبی ادامه می‌دهد.

اردوغان گفت: وزیر دفاع ما برای ادامه همکاری‌های موجود با هماهنگی جدی‌تر به لیبی سفر کرده است.

از سوی دیگر استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی از دفتر این سازمان در نیویورک برگزار شد، اظهار کرد: روشن است-از نظر ما- یک دولت به رسمیت شناخته شده در لیبی وجود دارد که مرکز آن در طرابلس است و ما با آن همکاری داریم.

دوجاریک در ادامه تاکید کرد: دولت لیبی به ریاست فایز السراج دولت مشروع و به رسمیت شناخته شده بین‌المللی است. اما حفتر یکی از طرف‌های درگیر در لیبی و کسی است که درخواست گفتگو با دبیرکل را داد، فکر می‌کنم (آنتونیو) گوترش پیام‌های آشکاری به حفتر داد و در گفتگوی تلفنی که با او داشت، وضعیت قانونی یا جایگاهی رسمی به او نداد.

این مسؤول سازمان ملل ادامه داد: در حال حاضر روشن است کشورهایی وجود دارند که نفوذ مستقیمی بر دو طرف دارند و آنچه اهمیت دارد این است که پیام به این کشورها رسانده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها