کره شمالی:

برنامه‌ای برای گفتگو با آمریکا وجود ندارد

کره شمالی امروز (شنبه) بار دیگر تاکید کرد که برنامه‌ای فوری برای از سرگیری گفتگوهای اتمی با آمریکا ندارد مگر آنکه واشنگتن سیاست‌های خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ را متوقف کند.

برنامه‌ای برای گفتگو با آمریکا وجود ندارد
کد خبر: 416809
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۳:۲۱:۴۱

اعتمادآنلاین| این اظهارنظر از سوی چو سون هویی، معاون اول وزیر خارجه کره شمالی چند روز پس از آن مطرح شد که جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شاید به دنبال برگزاری نشستی دیگر با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به عنوان «سورپرایز اکتبر» پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

ترامپ و کیم سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند.

اظهارات معاون اول وزیر خارجه کره شمالی در پی یکسری اظهارات مشابه از سوی پیونگ یانگ است که اعلام کرده دیگر به ترامپ اجازه برگزاری نشست‌هایی با حضور مقام‌های عالی رتبه را نمی‌دهد که بتواند از آنها به عنوان دستاوردهای سیاست خارجی استفاده کند مگر آنکه چیز با ارزشی در ازای آن بدهد.

معاون اول وزیر خارجه کره شمالی همچنین گفت: آیا می‌توان مذاکره‌ای برگزار کرد یا توافقی با آمریکا داشت آن هم با تاکید و پافشاری واشنگتن بر سیاست خصمانه‌اش در قبال کره شمالی و بدون توجه به توافق‌هایی که در نشست قبلی بین دو کشور به دست آمد؟ اگر آمریکا به مذاکره بیش از ابزاری برای مقابله با بحران سیاسی خود نگاه نکند، ما هم با ایالات متحده وارد مذاکره مجدد نمی‌شویم.

برخی از کارشناسان بر این باورند که کره شمالی دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا که شانسی برای تغییر احتمالی رهبری این کشور است، از برگزاری گفتگوی جدی با ایالات متحده اجتناب می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها