چرا نمایندگان سوال از دژپسند را به جریان انداختند؟

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات اساسی در واگذاری ایران ایرتور گفت: سوال از وزیر اقتصاد به دلیل عدم ابطال این واگذاری کلید خورد.

چرا نمایندگان سوال از دژپسند را به جریان انداختند؟
کد خبر: 416816
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۲:۴۳:۳۷

اعتمادآنلاین| ا حمد علیرضابیگی نماینده تبریز از طرح سوال از فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارایی با عنوان عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور خبر داد.

متن کامل این سوال بدین شرح است:

خلاصه سوال:

1 علت عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور علی‌رغم تخلفات قانونی محرز از سوی سازمان خصوصی‌سازی چیست؟

شرح سوال:

در راستای عمل به وظایف قانون مصرح در اصل 84 قانون اساسی طی نامه شماره 99004290 مورخ 99/2/6 تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری شرکت ایران ایرتور را برشماری کردم. علی‌رغم پیگیری از معاون امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی طی نامه شماره 99016197 در تاریخ 1399/2/19 پاسخ در این زمینه همچنان بِلا اقدام است.

2 علت تناقص در پاسخگویی‌های آن وزارتخانه چیست؟

نامه شماره 106293 مورخ 98/7/27 آن وزارتخانه خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور واگذاری شرکت موصوف بلااشکال قلمداد شده است. لیکن در سیصد و هفتاد و پنجمین جلسه هیئت واگذاری تاریخ 98/10/9 به سبب ایرادات و ابهامات در واگذاری شرکت یاد شده آن را مستوجب ارجاع پرونده واگذاری به هیئت عالی داوری و تشخیص داده شده و متعاقباً در مصاحبه 98/11/9 عنوان کردید که تمام فرآیند واگذاری در بررسی و فاقد ابهام می‌باشد. علت این تناقض چیست؟

3 عدم محاسبه بهای پنج فروند بوئینگ MD متعلق به شرکت ایران ایرتور که به مبلغ 16.6 میلیون دلار خریداری شده و منابع آن از طریق وام از بانک کوثر تأمین گردیده آیا غیر از، تضییع اموال عمومی مفهوم دیگر می‌تواند داشته باشد؟

4 چرا با وجود بروز ایراد شکلی در مزایده مورخ 94/6/23 که با استناد جزء «الف» بند اول ماده 5 قرارداد فروش 95 درصد سهام شرکت موصوف به شماره 16137 مورخ 94/8/17 که از عدم تسلیم کامل سپرده شرکت در مزایده برخلاف مقررات عمومی قانون مناقصه اقدام به پذیرش پاکت پیشنهاد فنی و بازرگانی شرکت‌کننده در مزایده، اعلام و به عنوان برنده مناقصه گردیده است؟

5 چرا نسبت به تسویه تعهدات 85 میلیون دلاری شرکت ایران ایرتور تا سال 99 اقدام نشده است؟ مبنای تسویه مبلغ یاد شده با چه نرخ تسعیری خواهد بود؟

6 آیا تسویه دیون شرکت ایران ایرتور با هواپیمایی جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است؟

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها