کد خبر: 416819
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۲:۵۴:۳۴
| |

نیروهای حفتر:

ترکیه اگر بخواهد از خط قرمز عبور کند شکست سختی می‌خورد

یکی از مسئولان ارتش «ملی» لیبی به رهبری خلیفه حفتر تأکید کرد اگر ترکیه بخواهد خط قرمز را در لیبی زیرپا بگذارد در معرض شکست سختی قرار خواهد گرفت.

ترکیه اگر بخواهد از خط قرمز عبور کند شکست سختی می‌خورد
کد خبر: 416819
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۲:۵۴:۳۴

اعتمادآنلاین| خالد المحجوب، از مسئولان ارتش «ملی» لیبی به رهبری خلیفه حفتر گفت: ترکیه می‌خواهد از خط قرمزی که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در سرت و الجفره مشخص کرده عبور کند.

اگر ترکیه این کار را بکند شکست سختی خواهد خورد. سرت و الجفره اکنون هدف ترکیه هستند و می‌خواهد از طریق آن به منطقه هلال نفتی برسد.

وی افزود: دولت توافق ملی لیبی با نتایج نشست برلین و مذاکره برای رسیدن به توافق مخالفت کرد برای همین مقابله مستقیم و نظامی راهکار است. توافقی که میان دولت وفاق و ترکیه انجام شد یک توافق ملی نیست بلکه یادداشتی است که فائز السراج، نخست‌وزیر این دولت و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه آن را امضا کرده‌اند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه جمعه در جریان سفر به طرابلس به نیروهای دولت وفاق ملی وعده پیروزی داد.

در این راستا روزنامه البیان امارات نوشت که اردوغان می‌خواهد لیبی را به مرکز عملیات و پایگاهی برای تروریسم تبدیل کند که هدف نخست آن پیشروی به سمت کشورهای عربی و اروپایی است.

این روزنامه نوشت: روز به روز اهداف خطرناک ترکیه در لیبی فاش می‌شود. در هر تنشی در منطقه جای پای ترکیه را می‌بینیم. ترکیه می‌خواهد از این تنش برای دستیابی به دستاوردهایی استفاده کند.

اردوغان زمانی که فکر کرد جهان عربی بلندپروازی‌ها و ائتلاف‌های خصمانه‌اش را فراموش کرده و زمانی که فکر کرد ناتو از رویکردهایش حمایت می‌کند اشتباه بزرگی کرد.

طرح عثمانی جدیدی که در مقابل دروازه‌های ادلب فروپاشید امروز در مقابل دروازه‌های سرت لیبی از بین می‌رود. اردوغان امروز هیچ هم‌پیمانی ندارد و کاملا محاصره شده است و در هر حالت شکست خواهد خورد.

این روزنامه نوشت: لیبی گورستان استعمار عثمانی و غربی بود و پایان رویاهای اردوغان در منطقه خواهد بود. اراده لیبیایی‌ها قوی‌تر از تمام جنایت‌های ترکیه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها