برگزاری انتخابات میاندوره ای پارلمان استرالیا

انتخابات میاندوره‌ای پارلمان استرالیا در حالی امروز شنبه در این کشور برگزار شد که این انتخابات به عنوان یک رفراندوم بر سر عملکرد اسکات موریسون، نخست وزیر، در قبال دو اتفاق مهم ماه های گذشته یعنی آتش سوزی و همه گیری کروناویروس تلقی می شود.

برگزاری انتخابات میاندوره ای پارلمان استرالیا
کد خبر: 416834
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۳:۲۲:۵۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، نتیجه این انتخابات میاندوره ای که در حوزه ادن-مونارو (از کانونهای آتش‌سوزی اخیر) برگزار شد بر توازن قدرت در پارلمان استرالیا تاثیری نخواهد گذاشت اما این انتخابات می تواند محکی برای سنجش آرا عمومی در مورد اسکات موریسون و دولتش باشد؛ کسی که محبوبیتش در پی ویرانی های به جا مانده در اثر آتش‌سوزی های چند ماه قبل سقوط کرد اما بعد از نحوه پاسخ او به شیوع کروناویروس جدید محبوبیتش مجددا افزایش یافت.

مایکل مک کورمک، معاون نخست وزیر استرالیا به خبرنگاران در یکی از حوزه های رای گیری در ادن-مونارو عنوان کرد: این انتخابات یک رقابت پایاپای است. من مطمئن نیستم که آیا نتیجه انتخابات امشب مشخص شود یا خیر.

کریستی مک بین، عضو حزب چپ میانه روی کارگر و فیونا کاتووجس، از اعضای حزب محافظه کار موریسون، چشم به تصاحب کرسی یک قانونگذار مخالف دولت که به دلیل وخامت وضعیت سلامتی بازنشسته شد، دارند.

انتخابات فدرال بعدی استرالیا قرار است اواسط 2022 برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها