محمدصالح جوکار، نماینده یزد در مجلس یازدهم:

ماجرای اعتبارنامه تاجگردون ربطی به اصلاح‌طلبی او ندارد

نماینده یزد در مجلس یازدهم بیان کرد: در مورد اعتبارنامه روش آئین‌نامه این است که اسامی در صحن قرائت می‌شوند، قرار شد که اعتبارنامه تاجگردون، در کمیسیون تحقیق مطرح شود و مجدداً به صحن برگردد. لذا صحن مجلس در مورد اعتبارنامه تاجگردون تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ماجرای اعتبارنامه تاجگردون ربطی به اصلاح‌طلبی او ندارد
کد خبر: 416915
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۶:۲۱:۵۸

اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار، نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با حمایت مجلس یازدهم از اقدامات فسادستیزانه ارگان‌های دولتی نظیر نامه اخیر وزیر ورزش و جوانان به وزیر اطلاعات گفت: با توجه به اینکه از امضاء کنندگان طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد هستم، قطعا مجلس یازدهم از اقدامات فسادستیزانه سایر ارگان‌ها حمایت می‌کند چرا که هدف صحت و سلامت دستگاه‌های اجرایی در کشور است و دستگاه‌هایی که خودشان پرچم‌دار مبارزه با فساد ‌شوند و شروع به شفاف‌سازی می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این نماینده مجلس نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص در واکنش به برخی گفته‌ها مبنی بر اینکه اعتبارنامه تاجگردون به علت مشی اصلاح‌طلبی وی در مجلس یازدهم تایید نمی‌شود، تصریح کرد: مجلس آئین‌نامه دارد که براساس آن اعتبارنامه‌ها را بررسی می‌کند. برخی از اعتبارنامه‌ها در شعبه به تصویب می‌رسند و تایید می‌شوند، تعدادی به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شوند و تکلیف بعضی از اعتبارنامه‌ها هم از طریق رأی‌گیری در صحن مشخص می‌شود.

جوکار ادامه داد: اعتبارنامه تاجگردون مشمول مورد سوم شده است و این قضیه ارتباطی به جناح سیاسی وی ندارد چرا که به غیر از تاجگردون، اصلاح‌طلبان دیگری هم در مجلس حضور دارند که اعتبارنامه آنها در شعبه تایید شده و هیچ مشکلی هم در این زمینه نبوده است.

نماینده یزد در پاسخ به اینکه باوجود تائید اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیبون تحقیق علت اینکه همچنان تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه وی معترض هستند، چیست؟ خاطرنشان کرد: در مورد اعتبارنامه روش آئین‌نامه این است که اسامی در صحن قرائت می‌شوند، قرار شد که اعتبارنامه وی، در کمیسیون تحقیق مطرح شود و مجدداً به صحن برگردد. لذا صحن مجلس در مورد اعتبارنامه تاجگردون تصمیم‌گیری خواهد کرد.


جوکار در واکنش به این پرسش که شما از معترضین به اعتبارنامه تاجگردون هستید؟ اظهار کرد: براساس مدارک و ضوابط تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده یزد در خصوص اینکه براساس سوابق شغلی و یا مدرک تحصیلی به عضویت کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درآمدید؟ یادآور شد: براساس تجربه کاری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور شدم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها