کد خبر: 416921
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۷:۰۶:۵۹
| |

گعده دست‌راستی‌ها در آستان رضوی

تولیت آستان قدس رضوی احکام جدیدی برای پست‌ها و مسئولیت‌های این آستان صادر کرد.

گعده دست‌راستی‌ها در آستان رضوی
کد خبر: 416921
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۷:۰۶:۵۹

اعتمادآنلاین| آستان قدس رضوی اگرچه در مشهد فعال است ولی به عنوان یکی از موثرترین سازمان‌های ایران چه در عرصه سیاست و چه در اقتصاد شناخته می‌شود. این سازمان که زیر نظر متولی حرم و موقوفات امام هشتم شیعیان اداره می‌شود، علاوه بر مدیریت مجموعه حرم مطهر، دستگاه‌ها، نهادها، ادارات فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و درمانی دیگری را نیز زیر نظر خود دارد و هم از این‌رو تغییر و تحولات ایجاد شده در آن، همواره مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌های ارتباط جمعی است. انتصاباتی که اخیرا چنان پیش رفته که احتمالا زین پس شاهد حضور و فعالیت پررنگ اصولگرایان در آستان قدس رضوی خواهیم بود.

سیاسیون در آستان


براساس آنچه در پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان»، وابسته به آستان قدس رضوی منتشر شده، احمد مروی که فروردین‌ماه 98 و پس از انتصاب سیدابراهیم رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه، ریاست این آستان را برعهده گرفت، به «مناسبت ولادت امام رضا(ع)» احکام جدیدی صادر کرد که بر اساس آن «محمدمهدی برادران» به عنوان مدیرعاملی حرم، «حسن رنگرزجدی» به عنوان رییس دفتر تولیت آستان و «عبدالحمید طالبی» و «رضا خوراکیان» به ترتیب به عنوان معاول و مشاور تولیت آستان مشغول فعالیت خواهند شد. تا اینجا باتوجه به ناشناس بودن نسبی منصوبان همه‌ چیز عادی است ولی اوضاع وقتی جالب می‌شود که «غلامعلی حدادعادل» کنار «محمدحسین صفارهرندی» از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که از بزرگان جریان سیاسی اصولگرا به شمار می‌روند، به عنوان «هیات امنای حرم مطهر» معرفی می‌شوند. جالب آنکه «انسیه خزعلی» خواهر مهدی خزعلی کنار «مهدی قمی» معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری و «محمدباقر فرزانه» امام جمعه موقت مشهد نیز از دیگر اعضای این هیات هستند.

مسوولیت جدید کاندیداها


این میان «محمدجواد ایراوانی» معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبری، «محمدمخبر دزفولی» رییس ستاد اجرایی فرمان امام، «سیدمرتضی بختیاری» رییس کمیته امداد امام خمینی و البته «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان که بعضا از او به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات 1400 نیز یاد می‌شود، به عنوان اعضای شورای راهبردی موقوفات انتخاب شدند. همزمان، مهرداد بذرپاش که او نیز بعید نیست از گزینه‌های جناح راست برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باشد، با حکم تولیت آستان به عنوان رییس هیات‌مدیره بنیاد کرامت رضوی انتخاب شده تا کنار «حسین یکتا»، «سیدصولت مرتضوی»، «محسن منصوری»، «داوود پرچمی»، «مصطفی زمانیان» و «فهیمه فرهمندپور» که همگی سابقه فعالیت سیاسی و غیرسیاسی در اردوگاه اصولگرایی را دارند، در آستان قدس رضوی مشغول فعالیت شوند.

اعضای شورای علمی و فرهنگی آستان قدس نیز چهره‌هایی اصولگرا و البته حاضر در برخی پست‌های انتصابی محسوب می‌شوند؛ چنانکه علیرضا اعرافی هم‌اکنون به عنوان مسوول حوزه‌های علمیه سراسر کشوشر مشغول فعالیت است. محمدسعید احدیان که اخیرا به عنوان مشاور رییس مجلس منصوب شد، مدت‌هاست به عنوان مدیرمسوول روزنامه خراسان مشغول فعالیت است. وحید جلیلی نیز که اخیرا به تندی از نامه موسوی‌خوئینی‌ها به رهبری و شرح وضع موجود انتقاد کرده بود، نه‌تنها مدیر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، بلکه زین پس در شورای فرهنگی آستان قدس نیز حاضر خواهد بود. تولیت آستان همچنین سیدمسعود میرکاظمی، وزیر نفت احمدی‌نژاد و عباس علی‌آبادی، رییس گروه مپنا را به عنوان اعضای هیات امنای بنیاد بهره‌وری موقوفات که ریاست آن برعهده دزفولی است، معرفی کرد.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها