کد خبر: 416994
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۹:۳۶:۳۱
| |

روزهای سخت ترامپ

ترامپ به خوبی می داند که سبد رای وی در نزد رای دهندگان مستقل و جمهوریخواهان معتدل از بین رفته و بازسازی این آرای از دست رفته و هدایت دوباره آنها به سبد رای او دشوار است.

روزهای سخت ترامپ
کد خبر: 416994
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۹:۳۶:۳۱

اعتمادآنلاین| در حالی که حدود 4 ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر( آبان ماه ) زمان باقی مانده است، نظرسنجی ها حکایت از شکست سنگین وی در برابر جو بایدن نامزد حزب دموکرات دارد. در چنین شرایطی ترامپ سعی دارد با تغییر اعضای کمپین انتخاباتی خود، انگیزه های از دست رفته طرفداران حزب جمهوریخواه را برای اقبال دوباره به خود احیا کند.

ماه گذشته ( ژوئن) بدترین ماه برای ترامپ بود. در این ماه، افت محبوبیت ترامپ در نزد افکار عمومی آمریکا به بالاترین نقطه خود رسید. ماهی که نظرسنجی های ایالتی نیز در آن به بدترین نحو ممکن رقم خورد ، به گونه ای که شبکه سی ان ان، از احتمال کسب حدود 400 رای الکترال توسط بایدن ( در مقابل 135 رای الکترال از سوی ترامپ) خبر داد.

چنانچه نیویوک تایمز اخیرا گزارش داده است، چهره های سرشناس حزب جمهوریخواهان و حامیان پشت پرده سیاسی و مالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، هم اکنون نگران شکست وی در انتخابات هستند. به عبارت بهتر، نظرسنجی های صورت گفته در ماه ژوئن نشان داد که رئیس جمهور فعلی آمریکا نسبت به هر زمان دیگری به شکست و حذف از قدرت نزدیک تر شده است.

"برنارد مارکوس" سرمایه دار مشهور آمریکایی و یکی از اصلی ترین حامیان مالی ترامپ، اخیرا در ضیافت شامی که با حضور ترامپ وداماد وی جرد کوشنر برگزار شد، نسبت به انتخاب مجدد رئیس جمهور آمریکا ابراز تردید کرد. با این حال ترامپ سعی کرد نگرانی مارکوس را رفع کند. رئیس جمهور آمریکا در این ضیافت شام ، تاکید کرده است که معادلات انتخاباتی به زودی ( به سود ترامپ) تغییر خواهد کرد و وی قطعا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 پیروز خواهد شد. همچنین ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که قصد دارد افراد موثر را در کمپین انتخاباتی امسال خود به کار گیرد.این سخن ترامپ نشان می دهد که وی احتمالا برخی اعضای ارشد کمپین انتخاباتی خود را طی هفته های آتی تغییر خواهد داد.
نیویورک تایمز در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرده است :

" ترامپ دوران سخت و خسته کننده ای را به سر می برد. او واقعا نگران است. ماه ژوئن بیانگر افت سیاسی در مدت سه سال و نیم وی در دفترش بود .او در همه نظرسنجی های عمومی و ایالتی عقب افتاده است . به نظر می رسد ترامپ نه تنها در معرض "شکست" در انتخابات، بلکه در معرض یک "تحقیر بزرگ" قرار دارد."

هم اکنون مشخص شده است که رویکرد و مدیریت نادرست ترامپ در قبال ویروس کرونا، نقش به سزا و پررنگی در شیوع این ویروس و فراگیر شدن "کوید-19" در سرتاسر آمریکا داشته است. کار به جایی رسیده است که برخی ایالات آمریکا، در واکنش به شیوع موج دوم کرونا و تشدید بحران سلامت در آنها، مجددا فعالیتهای اقتصادی و روزمره خود را متوقف کردند. این موضوع نشان می دهد که فعلا امیدی نسبت به برقراری دوباره تعادل اقتصادی و. اجتماعی در آمریکا وجود ندارد. حداقل، این موضوع تا ماه نوامبر( زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) امکانپذیر نخواهد بود.

ترامپ پیش بینی کرده بود که این ویروس( کرونا) ، در همین ایام ناپدید می شود. او با قاطعیت تمام از عادی شدن همه مناسبات و روابط اجتماعی و اقتصادی مختل شده در کشورش سخن می گفت. با این حال آنچه امروز در آمریکا می گذرد، با تصورات و به عبارت بهتر، توهمات وی مطابقت ندارد.

نظرسنجی های اختصاصی صورت گرفته از سوی جمهوریخواهان و حتی اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ نیز نیز نشان می دهد وی در ایالات قرمز( ایالات جمهوریخواه) نیز محبوبیت قبلی خود را از دست داده است. حتی در ایالاتی مانند جورجیا، مونتانا و کانزاس نیز ترامپ دیگر محبوبیت سابق خود را ندارد. کار به جایی رسیده است که پیروزی وی در ایالاتی مانند تگزاس نیز قابل پیش بینی و قطعی نیست. اخیرا تعدادی از اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ در جلسه ای سعی کردند از تبلیغات جدید انتخاباتی برای او رونمایی کنند تا بلکه کمی روحیه از دست رفته رئیس جمهور جنجالی آمریکا را بازسازی کنند. اما منابع خبری به نیویورک تایمز گفته اند که این نمایشهای تبلیغاتی نیز تاثیری در بهبود وضعیت ترامپ نداشته است.


ترامپ به خوبی می داند که سبد رای وی در نزد رای دهندگان مستقل و جمهوریخواهان معتدل از بین رفته و بازسازی این آرای از دست رفته و هدایت دوباره آنها به سبد رای او دشوار است. این چالش هایی است که اعضای محفل درونی آقای ترامپ زمان زیادی را صرف آن کرده و به دنبال فروکش کردن آشفتگی های موجود در زمان حال و آینده هستند. با همه این اوصاف، گارد بسته برخی حامیان مالی ترامپ در قبال وی و تردید آنها در پیروزی دوباره او، معضلات پیش روی کاخ سفید و مسئولین کمپین انتخاباتی ترامپ را چندین برابر سخت و دشوار ساخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها