علی خان‌محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی:

پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب‌ تر است

علی خان‌محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی گفت: با توجه به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، دسترنج کشاورزان، به سبب ورود دلالان به هدر می‌رود.

پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب‌ تر است
کد خبر: 417007
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی خان‌محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با تاکید بر پرداخت مطالبات به روز گندمکاران اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای بخش کشاورزی و افزایش قیمت حمل و نقل و کمباین، پرداخت به روز مطالبات گندمکاران امری ضروری است، در غیر این صورت تولید و عرضه گندم با مشکلاتی فراوانی رو به رو می‌شود.

او افزود: با توجه به آغاز کشت دوم در برخی استان‌ ها و تامین معیشت خانوار، مطالبات کشاورزان پس از ثبت در سامانه باید پرداخت شود تا گندمکاران برای تامین نقدینگی، مجبور به عرضه گندم تولیدی به دلال و واسطه ها نباشند.

خان محمدی با اشاره به اینکه پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب‌ تر است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و کیفیت بالای گندم تولیدی، دولت با پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از خروج غیرقانونی گندم به آن سوی مرز‌ها و وجود واسطه‌ ها و دلالان جلوگیری می‌کند تا همانند سال گذشته دولت برای تامین ذخایر استراتژیک مجبور به تامین نیاز کشور از طریق واردات نباشد.

نگران هدر رفت دسترنج کشاورزان هستیم


مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با اشاره به تاثیرات سو تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران بیان کرد: کشاورزان برای تامین‌ نقدینگی مورد نیاز چاره‌ای جز فروش محصول به دلالان و واسطه‌ها ندارند که با این وجود دسترنج کشاورزان به هدر می‌رود.

او در پایان تصریح کرد: اگر مسئولان دولتی به دنبال تامین نیاز کشور از منابع داخل هستند، از این رو باید تمهیدات جدی بیندیشند تا پای دلالان به امر خرید تضمینی گندم به عنوان قاچاق به آن سوی مرز‌ها یا جایگزینی خوراک دام و طیور باز نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها