کد خبر: 417046
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۱:۵۳:۲۸
| |

رئیس جمهور الجزایر:

فرانسه باید عذرخواهی کند

الجزایر از فرانسه خواسته تا بابت اشغالگری دوران استعمار عذرخواهی کند.

فرانسه باید عذرخواهی کند
کد خبر: 417046
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۱:۵۳:۲۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر گفت: ما عذرخواهی ناکافی از فرانسه دریافت کرده‌ایم. گام بعدی باید انجام شود و ما منتظر هستیم. بر این باورم که با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می‌توانیم رویکرد بهتری داشته باشیم چون او یک مرد بسیار صادق است که به دنبال بهبود این اوضاع است.

حکومت استعماری 132 ساله فرانسه بر الجزایر و هشت سال جنگ که به این استعمار پایان داد، میراثی از روابط پر تنش را بین دو کشور برجای گذاشته است.

تنش‌های بین دو طرف روز جمعه و پس از آن شدت گرفت که الجزایر جمجمه 24 نفر از نیروهای مقاومت را که در دوران استعمار سر از بدن‌هایشان جدا شده بود، دریافت کرد و این جمجمه‌ها امروز (یکشنبه) قرار است در پنجاه و هشتمین سالگرد استقلال الجزایر دفن شوند.

رئیس جمهوری الجزایر همچنین گفت، عذرخواهی از جانب فرانسه ممکن است باعث کاهش تنش‌ها و ایجاد جوی آرام تر برای روابط اقتصادی و فرهنگی به ویژه برای بیش از شش میلیون الجزایری ساکن فرانسه شود.

نگاه مجدد جهانی به میراث استعمارگری در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور و اعتراضات گسترده جهانی به وجود آمده است.

ماکرون در دسامبر 2019 گفته بود که استعمارگری یک اشتباه بزرگ بود و خواستار بازگشت به گذشته شده بود. وی در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که استعمارگری فرانسه در الجزایر یک جنایت علیه بشریت بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها