رکود اقتصاد غیرنفتی عربستان با ادامه بحران کرونا

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که فعالیت بخش خصوصی غیر نفتی عربستان برای چهارمین ماه متوالی در ماه ژوئن با کاهش روبرو شده است.

رکود اقتصاد غیرنفتی عربستان با ادامه بحران کرونا
کد خبر: 417048
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۱:۵۸:۰۹

اعتمادآنلاین| نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که فعالیت بخش خصوصی غیر نفتی عربستان سعودی برای چهارمین ماه متوالی در ماه ژوئن با کاهش روبرو شده چرا که اقدامات انجام شده از سوی دولت این کشور برای کنترل شیوع ویروس کرونا موجب کاهش تقاضای مصرف شده است.

شاخص فصلی مدیران خرید (PMI) عربستان سعودی از 48.1 در ماه مه به 47.7 در ماه ژوئن کاهش یافت و همچنان پایین‌تر از علامت 50.0 است که رشد فعالیت اقتصادی را از انقباض آن جدا می‌کند.

تیم مور، مدیر اقتصادی مؤسسه نظرسنجی آی اچ اس مارکت گفت: داده‌های منتشر شده در ماه ژوئن ماه سخت دیگری را برای اقتصاد بخش خصوصی غیر نفتی عربستان سعودی نشان داد.

آمار و ارقام ماه ژوئن شکستی برای بخش خصوصی غیر نفتی عربستان محسوب می‌شود. بخشی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مرکز اصلاحات خود با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد وابسته به نفت قرار داده است.

عربستان که بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در منطقه با بیش از 197 هزار مورد ابتلا و 1752 مورد مرگ تا تاریخ اول ژوئیه ثبت کرده است، در تاریخ 21 ژوئن به قرنطینه سه ماهه پایان داد هرچند برخی محدودیت‌ها همچنان وجود دارد.

اشتغال در بخش خصوصی عربستان از زمان آغاز این بررسی در آگوست 2009 با سریعترین نرخ در ماه ژوئن امسال کاهش یافته است چراکه شرکت‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و به علت نگرانی از آینده کسب و کار خود دست به اخراج کارکنان زده اند.

بر اساس این بررسی، داده‌های ژوئن نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تجارت برای اولین بار از زمان آغاز این شاخص در ژوئیه 2012 منفی شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها