کد خبر: 417049
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۴
| |

شهردار تهران چرا به جلسه هیات دولت دعوت نشد؟

حناچی نسبت به دعوت نشدنش به جلسه هیأت دولت واکنش نشان داد.

شهردار تهران چرا به جلسه هیات دولت دعوت نشد؟
کد خبر: 417049
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۴

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی شهردار تهران که برای ارائه گزارش درباره جزئیات حادثه انفجار کلینیک سینا مهر در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم در خصوص حادثه انفجار کلینیک سینا مهر بگوییم که میزان قصور هر نهاد و دستگاه چه چقدر است.

وی افزود: نکته قابل توجه حضور به موقع همکاران من در سازمان آتش نشانی برای اطفای حریق بود و با توجه به وجود مخزن گاز هلیوم کار اطفای حریق حساس بود.

اوادامه داد: باید به این نکته تأکید کنم که مبحث 22 مقررات کلی نظام‌ مهندسی به درستی و کامل مورد توجه قرار نگرفته است که باید برای جلوگیری از حوادث احتمالی به مبحث 22 بیشتر پرداخته شود.

او ادامه داد: خیلی سریع خود را به محل آتش سوزی رساندم. با حضور بنده همکاران گزارش دادند که تعدادی از هموطنان در طبقه چهارم و پنجم فوت کرده اند و این قضیه بسیار تلخ است.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال 66 و براساس اصلاحات به سایر حرفه های پزشکی هم اجازه فعالیت در داخل واحدهای مسکونی می دهد، گفت: مثل همین کلینیک چه در سال 79 پایان کار می گیرد و به جای مسکونی می شود کلینیک. همکاران ما زیر پنج دقیقه در محل حادثه حاضر شدند اما نوع آتش و نوع حادثه خاص بوده است و همین امر باعث شد تا نشود کاری برای نجات شهروندان انجام داد.

او با بیان جزییاتی از انفجار کپسول های حاضر در این محل گفت: انفجارها باعث شد تا آتش به یک آتش خاص تبدیل شود و اطفای آن در آن لحظات از کنترل خارج شود. البته یک نگرانی هم از وجود مخزن هلیوم موجود در محل داشتیم. این حادثه تلخ بود اما تلخی آن زمانی بیشتر می شود که از آن درس نگیریم. ما از پلاسکو درس گرفتیم اما حجم ناایمنی در شهر آنقدر بالا است که باید کار بیشتری انجام شود.

شهردار تهران گفت: 40 درصد از پلاک های موجود در شهر تهران نوسازی شده اند. 200 کیلومتر مربع از 700 کیلومتر مربع فضای تهران مسکونی است. ما در قانون تعارضاتی داریم.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری درخصوص استفاده از املاک مسکونی برای مطب های پزشکی رای داده است و این رای هم محکم است و این یکی از مشکلات ما است.

حناچی گفت: لایحه ای را برای حل این مشکلات قانونی به کمیسیون لوایح دولت برده ایم و یکی از راه هایی که باید تعقیب شود موضوع بیمه اجباری برای ساختمان های خاص در شهر تهران. ورود بیمه باعث می شود تا برخی از مقررات ملی ساختمان بهتر اجرا شود.

شهردار تهران ادامه داد: وقتی بیمه وارد به موضوع شود اگر مالک ضوابط را رعایت نکند دیگر در حین وقوع خسارت پولی پرداخت نمی شود و همه مسوولیت به گردن مالک خواهد افتاد و از سوی دیگر حق بیمه برای ساختمان های نا ایمن گران تر خواهد بود.

وی افزود: برای این ساختمان 4 اخطاریه صادر شده بود اما باید کارهای جدی کرد و قوانین موجود اصلاح شود.

حناچی در واکنش به خبر دعوت نشدنش به جلسه هیأت دولت گفت: دعوت نامه‌های جلسه هیأت دولت ارسال و پیامک آن دریافت می‌شود و باید به این نکته تأکید کنم که نظر دولت و شهرداری اجرای قانون است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها