کد خبر: 417083
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از شیوع ویروس کرونا در لیگ برتر:

استقلال و فولاد راست می‌گویند یا دروغ؟

گویا پرونده بازیکنان کرونایی استقلال و فولاد ابهاماتی دارد شاید این اتفاق به ضرر 2 باشگاه استقلال و فولاد تمام شود. برای بررسی وضعیت بیماری بازیکنان استقلال و فولاد، کمیسیونی با حضور مسئولان پزشکی، مسئولان مسابقات و نقل و انتقالات سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل شده است.

استقلال و فولاد راست می‌گویند یا دروغ؟
کد خبر: 417083
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال و فولاد خوزستان سوژه اصلی این روزهای فوتبال ایران هستند. ابتدای هفته جاری بود که باشگاه استقلال اعلام کرد، 8 نفر از بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. درست چند ساعت قبل از پرواز استقلال به شهر جم، کادر پزشکی استقلال اعلام کرد تست چند بازیکن دیگر استقلال هم مثبت شده و تعداد کرونایی‌های این باشگاه به 12 نفر رسیده است. همین اتفاق کافی بود تا مدیران استقلال اعلام کنند این تیم برای بازی برابر پارس جنوبی، راهی جم نمی‌شود. اتفاقی که باعث به وجود آمدن حواشی زیادی شد.

در این بین فولاد هم اعلام کرد 16 نفر از اعضای این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان دراینباره گفت: «تست کرونای یازده بازیکن و 5 همراه تیم فولاد مثبت شده است.» فولاد که با نساجی مازندران بازی داشت و راهی قائمشهر شده بود، اعلام کرد برابر این تیم به میدان نمی‌رود. اتفاقی که ناراحتی مدیران نساجی را به همراه داشت. نساجی که پیش از آغاز دوباره لیگ برتر به همراه سه باشگاه خصوصی دیگر اعلام کرده بودند شرایط برای برگزاری رقابت‌های فوتبال فراهم نیست؛ حالا حسابی از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ عصبانی است. مدیران این باشگاه اعلام کرده‌اند نتیجه بازی نساجی و فولاد باید 3 بر صفر به سود نساجی اعلام شود، اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد رخ دهد.

استقلال و فولاد

شهرخودرو هم برای فدراسیون شرط گذاشت

لغو دیدار پارس جنوبی و استقلال و همچنین نساجی و فولاد، باعث شد تا دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر هم ساز مخالف خودشان را کوک کنند. فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو مشهد، اولین فردی بود که به این موضوع واکنش نشان داد. او که به همراه محمدرضا زنوزی مالک تراکتور و ماشین سازی و همچنین علی امیری، مالک نساجی، خواستار لغو کامل لیگ نوزدهم بودند، حالا فرصت را مناسب دیده و شروع به انتقاد از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کرده است. حمیداوی درباره شرایط پیش آمده در لیگ برتر گفت: «امروز به اقای مهدی گفتم اگر قرار است بازی تیمی به تعویق بیفتد ما بازی نمی‌کنیم و می‌گوییم اصلا تمام تیم ما کرونا گرفته‌اند. شخص آقای بهاروند به من گفت اگر تمام تیم هم کرونا بگیرند باید از بازیکنان جوانان استفاده شود. نمی‌شود ما بازی کنیم و دیگران نه.»

فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو خراسان

کدام بازیکنان استقلال کرونا گرفتند؟

وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، محمد دانشگر، مهدی قایدی، هروویه میلیچ، حسین پورحمیدی، دو بازیکن از تیم امید، 3 نفر از اعضای تیم افرادی بودند که تست کرونای آنها مثبت شده بود. اما این پایان ماجرا نبود و آرش رضاوند، هافبک جوان آبی‌ها هم به جمع کرونایی‌های استقلال اضافه شد. هرچند حالا مشخص شده تعدادی از این بازیکنان کرونا ندارند و سلامت هستند. فدراسیون پزشکی ورزشی هم اعلام کرد باید تست‌های باشگاه استقلال مورد بررسی قرار بگیرد و بعد از آن درباره شرایط پیش آمده برنامه‌ریزی کنند.

ویروس کرونا در استقلال

در این بین سعید رمضانی، مدیر تیم استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرد بازیکنان استقلال بعد از بازی با فولاد خوزستان به این ویروس مبتلا شده‌اند. موضوعی که خشم فولادی‌ها را به همراه داشت. بعد از این مصاحبه، هواداران اسقلال با حمله به شبکه‌های اجتماعی مدیران، کادر فنی و بازیکنان فولاد، آنها را مقصر شیوع ویروس کرونا در باشگاه استقلال دانستند. اتفاقی که باعث شد تا سعید آذری مدیرعامل فولاد، در یک پست اینستاگرامی این رفتار هواداران استقلال را نقد کند. او البته اعلام کرد ابتلای بازیکنان استقلال به ویروس کرونا بعد از بازی با فولاد بوده و این اتفاق ربطی به این باشگاه خوزستانی نداشته است.

استقلال

بازیکنی که تستش منفی شد

هرچند استقلالی‌ها اعتقاد داشتند 14 نفر از اعضای تیمشان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اما خبرهای رسیده از این باشگاه حاکی از آن است که تست کرونای فرشید اسماعیلی منفی است. موضوعی که باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ساختگی بودن تست بازیکنان استقلال مطرح شود. هرچند تاکنون مدرکی دال بر ساختگی بودن این تست‌ها به دست نیامده است.

تمرین استقلال

پارس جنوبی و بیانیه‌های آتشین

در این بین باشگاه پراس جنوبی که قرار بود میزبان استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر باشد حسابی از لغو این دیدار ناراحت است و اعلام کرده در هیچ تاریخ دیگری با استقلال بازی نخواهد کرد. آنها در بیانیه‌های خود به باشگاه استقلال حمله کرده و مدیران و مربیان این تیم را متهم به تصمیم‌گیری برای کل لیگ برتر کرده‌اند.

ابهام در پرونده استقلال و فولاد

گویا پرونده بازیکنان کرونایی استقلال و فولاد ابهاماتی دارد شاید این اتفاق به ضرر 2 باشگاه استقلال و فولاد تمام شود. برای بررسی وضعیت بیماری بازیکنان استقلال و فولاد، کمیسیونی با حضور مسئولان پزشکی، مسئولان مسابقات و نقل و انتقالات سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل شده است و حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که این کمیسیون پرونده برخی از بازیکنان این 2 تیم را بررسی نکرده است.

استقلال و فولاد

در جلسه کمیسیون پزشکی، مستندات برخی بازیکنان کرونایی که عضو لیست اصلی استقلال و فولاد نبوده‌اند، از سوی مسئولان نقل و انتقالات نام این نفرات مورد تأیید قرار نگرفته است. به عنوان مثال ممکن است برخی بازیکنانی که کرونا گرفته‌اند در فهرست اصلی تیم نبوده و جزو بازیکنان دیگر رده‌ها (امید یا جوانان) باشند که مستندات آنها مورد بررسی این کمیسیون قرار نگرفته است. بر همین اساس کمیته مسابقات سازمان لیگ با بررسی دقیق‌تر این موضوع، اعلام خواهد کرد که آیا مبتلایان دو تیم فولاد و استقلال به 25 درصد نفرات آنها می‌رسد یا نه. در صورتی که تعداد مبتلایان به این حد نصاب رسیده باشد، دیدارهای آنها لغو خواهد شد و در غیر این صورت استقلال و فولاد موظف به ادامه برگزاری لیگ هستند.

حالا باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار استقلال و فولاد است و آیا بازی‌های این 2 تیم لغو می‌شود یا خیر؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها