شرط ترخیص برنج‌های وارداتی با ارز 4200 تومانی

بعد از حذف برنج از دریافت ارز 4200 تومانی اکنون برنج‌های وارداتی که تا پیش از این تغییر وارد شده است، فقط به شرط تحویل به دولت امکان ترخیص با نرخ 4200 تومان را خواهد داشت در غیر این صورت باید مابه‌التفاوت با ارز نیمایی را پرداخت کنند.

شرط ترخیص برنج‌های وارداتی با ارز 4200 تومانی
کد خبر: 417085
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۴:۰۳:۴۴

اعتمادآنلاین| برنج از جمله کالاهای اساسی بوده که طی سال‌های گذشته همواره از ارز دولتی برای واردات آن استفاده می‌شد؛ به طوری که بعد از تغییر سیاست‌های ارزی دولت که نرخ 4200 تومان برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود این کالا نیز با همین نرخ وارد شد. اما به تدریج حذف کالاهای اساسی از لیست ارز 4200 تومانی در دستور کار قرار گرفت و برنج نیز در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال از مشمولان این ارز کنار گذاشته شد و واردات آن با نرخ سامانه نیما انجام می‌شود.

اما در تازه‌ترین ابلاغیه‌ای که وزارت صمت به گمرک ایران داشته، خطاب به ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران - اعلام کرده است که ترخیص برنج‌های تامین ارز شده با نرخ 4200 تومانی مشروط به تحویل این کالا به دولت خواهد بود.

براین اساس، برنج‌هایی که با نرخ 4200 تومان وارد شده اما هنوز ترخیص نشده‌اند در صورتی با همین نرخ بدون دریافت مابه‌التفاوت با ارز نیما ترخیص خواهند شد که به شرکت بازرگانی دولتی ایران یا شبکه‌های توزیع تحت نظارت با مجوز دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تحویل شود.

اما در غیر این صورت برنج‌های وارداتی با نرخ 4200 تومان باید مابه‌التفاوت با نرخ نیمایی را بپردازند. این در حالی است که در حال حاضر نرخ ارز در سامانه نیما بیش از 16 هزار تومان است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها