کد خبر: 417092
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۴:۲۴:۲۳
| |

هشدار به کوهنوردان: مراقب رعد و برق باشید

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام هشدار زودهنگام و اخطار هواشناسی درباره رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید، از کوهنوردان و طبیعت‌گردان خواست در روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های استان مازندران همه مسائل ایمنی را برای حفاظت از خود و هم نوردانشان حتما رعایت کنند.

هشدار به کوهنوردان: مراقب رعد و برق باشید
کد خبر: 417092
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۴:۲۴:۲۳

اعتمادآنلاین| محمد باقر محمدی افزود: طی روز و ماههای ابتدای گذشته از سال 99 پایین بودن ضریب ایمنی در افزایش حوادث کوهستان نقش حائز اهمیتی داشته به طوری که طبق ارزیابی های انجام شده 90 درصد از حوادث به وقوع پیوسته در محیط های کوهستان به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی برای کوهنوردان در این مناطق رخ داده است.


وی ادامه داد: پایین بودن سطح آموزش‌ها ارائه شده به کوهنوردان و کوهپیمایان اعزامی به مناطق کوهستانی، به همراه نداشتن تجهیزات مناسب کوهنوردی، بی‌توجهی به شرایط جوی به ویژه رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید و ضعف در اطلاع رسانی را از جمله مواردی دانست که بر شمار تلفات حادثه دیدگان ارتفاعات کوهستان روز به روز می‌افزاید.


معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کوهنوردان اعزامی به مناطق کوهستانی و صعب العبور کوهستانی خواست اکنون از صعود انفرادی به مناطق یاد شده خودداری کنند و اگر قصد صعود به مناطق کوهستانی را دارند به همراه گروهی مجرب و آموزش دیده اقدام به این کار کنند.


محمدی اضافه کرد: کوهنوردان از هر گونه صعود بدون اطلاع به اعضای خانواده، دوستان نزدیک و فدراسیون کوهنوردی خودداری کنند و در صورت عزیمت به ارتفاعات کوهستانی از لباس های دارای رنگ واضح ( قرمز، زرد و فسفری) برای سهولت در رصد امدادگران و نجاتگران استفاده کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها