کد خبر: 417100
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۴:۵۲:۵۵
| |

قیمت مرغ در بازار کاهش یافت

قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم امروز (یکشنبه) در حالی برای مصرف‌کنندگان 17 هزارو 500 تومان قیمت خورد که طی یک تا دو هفته گذشته نرخ این محصول به بیش از 19 هزار و 500 تومان رسیده بود.

قیمت مرغ در بازار کاهش یافت
کد خبر: 417100
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۴:۵۲:۵۵

اعتمادآنلاین| طبق آمارها امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به طور متوسط 12 هزار تومان و گوشت مرغ گرم حدود 17 هزار و 500 تومان با اندکی نوسان در سطح فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

«حبیب اسدالله نژاد» نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده منطقی است زیرا پیش از این تولیدکنندگان به دلیل پایین بودن قیمت از نرخ تمام شده محصول متضرر بودند.

وی اظهارداشت: طی ماه‌های اخیر تولیدکنندگان مرغ گوشتی به علت افزایش هزینه‌های تمام شده تولید و نوسان نرخ ارز با زیان 3 هزارو 300 میلیارد تومانی روبرو شده‌اند و دیگر، تولیدکنندگان توان ضرر را ندارند در غیر اینصورت به دلیل نبود نقدینگی از چرخه تولید خارج خواهند شد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه حجم توزیع فعلی نهاده‌های طیور با نرخ مصوب کفاف تولید را نمی‌دهد، تصریح کرد: امروز تولیدکنندگان مرغ گوشتی هر کیلوگرم کنجاله سویا را نزدیک هشت هزارتومان، ذرت و سبوس را بیش از 2700 تومان از بازار خریداری می‌کنند بنابراین نباید انتظار داشت که قیمت زنده کمتر از 12 هزارتومان عرضه شود.

وی قیمت فعلی گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان را منطقی دانست و افزود: با توجه به قیمت تمام شده تولید مرغ زنده، نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان حدود 17 هزار و 300 تومان است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه گوشت مرغ یک کالای لاکچری نیست، گفت: اکنون بخشی از مردم توان خرید گوشت مرغ را ندارند و به طور حتم سرکوب قیمتی برای تولیدکنندگان چاره کار نیست.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نیاز است برای ثبات قیمت گوشت مرغ و جلوگیری از حذف این محصول پروتئینی از سبد خانوار اقشار کم درامد راهکاری ارایه شود، زیرا نوسان نرخ ارز و افزایش روز افزون نهاده‌های طیور در افزایش قیمت این محصول اثرگذار است.

طی یک تا دو هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار به بیش از 19 هزار و 500 تومان رسیده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها