کد خبر: 417120
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۵:۴۰:۳۹
| |

جودو ایران رفع تعلیق می‌شود؟

رئیس کمیته ملی المپیک درباره پرونده فدراسیون جودو ایران گفت: ارزیابی من این است که اگر دادگاه مسیر رسیدگی عادلانه‌ای را پیش بگیرد که انتظار ما از دادگاه CAS همین نیز بوده، رأی به نفع ما صادر خواهد شد.

جودو ایران رفع تعلیق می‌شود؟
کد خبر: 417120
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۵:۴۰:۳۹

اعتمادآنلاین| رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سه سیما درباره تعلیق رشته جودو گفت: ارزیابی ما این است که رئیس فدراسیون جهانی جودو یک عملکرد سیاسی داشته است و رفتار سیاسی به خرج داد در حالی‌که شایسته یک رئیس فدراسیون جهانی نیست که وارد مناقشه با فدراسیون ملی خودش بشود و ما هم از این رفتار متعجب شدیم؛ بدون هیچ پیش زمینه‌ای و بدون هیچ رویدادی، بهمن 97 نامه‌ای برای من ارسال شد که شما از اسفندماه تعلیق هستید!


وی درباره موضع ایران در برابر تصمیم اتخاذ شده توضیح داد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد در حال حاضر، با توجه به اینکه در تعلیق به سر می‌بریم، یک تیم حقوقی انتخاب کردیم و فدراسیون جودو، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جلسات منظم و هماهنگی را برای دفاع در CAS (دادگاه بین المللی ورزش) داریم؛ ارزیابی من این است که اگر دادگاه مسیر رسیدگی عادلانه‌ای را پیش بگیرد که انتظار ما از دادگاه CAS همین نیز بوده، رأی به نفع ما صادر خواهد شد.


صالحی امیری درباره شرایط حاکم و رأی احتمالی دادگاه CAS هم افزود: ناامید نیستم چرا که آقای ویزر و تیم مقابل، دست خالی برای ادله و مستندات دارند؛ در مقابل ما ادله کافی برای اثبات حقانیت جودو ایران داریم و برای همین است که اجازه بدهید فضای رسانه‌ای شکل ندهیم و تا شهریورماه که قرار است دادگاه بین المللی ورزش برگزار شود، صبر کنیم. چرا که در حال حاضر جلسات هماهنگی و حقوقی در حال برگزاری است و سه شاهد از طرف ایران و سه شاهد از طرف فدراسیون جهانی جودو در دادگاه حاضر می‌شوند و در مجموع، وکلای حقوقی تصمیم می‌گیرند چگونه دفاع کنند و پس از آن، دادگاه ورود می‌کند و رأی را صادر می‌کند. شخصاً معتقدم اگر دادگاه مبتنی بر مدارک ارائه شده رأی دهد، رای قطعا به نفع جودو ایران خواهد بود.

منبع: ورزش سه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها