کد خبر: 417156
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۲۱:۳۸:۰۰
| |

صادق زیباکلام در یادداشتی نوشت:

نمایندگان مجلس مخالف ظریف نشان دادند چیزی از منافع ملی نمی‌دانند

اگر بخواهیم نگاهی واقع‌بینانه و منصفانه به فعالیت ظریف در جایگاه وزیر امور خارجه داشته باشیم، باید بگوییم واقعا هرگز اتهام خیانت و وطن‌فروشی به او نمی‌چسبد، اما شاهدیم که این اتهامات به راحتی بر زبان مخالفان دولت جاری می‌شود.

نمایندگان مجلس مخالف ظریف نشان دادند چیزی از منافع ملی نمی‌دانند
کد خبر: 417156
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۲۱:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور در جلسه علنی مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان بود؛ مجلسی که اکثریت آن را اصولگرایان تشکیل می‌دهد و همان‌گونه که دیروز مشاهده کردیم، موضع بسیار تندی نسبت به دولت در پیش گرفته است. هرچند جواد ظریف سعی کرد مانند همیشه با رعایت احترام کامل نسبت به نمایندگان به پرسش‌ها و انتقادهای آنان پاسخ دهد.


از ابتدای تشکیل این مجلس مشخص بود که مخالفان دولت، مانند جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها در برابر دولت شمشیر را از رو بسته‌اند. حالا امروز شاهد بودیم با آقای ظریف چنین برخوردی انجام شد؛ ممکن است مجلس در آینده با وزرای دیگر دولت روحانی نیز چنین رفتاری کند و درنهایت شاید در شهریورماه به مناسبت هفته دولت، سوال یا استیضاح از رئیس‌جمهوری در مجلس آغاز شود.


در یک‌سال باقی‌مانده از دولت روحانی شاهد هرگونه آزار و اذیت دولت از سوی مخالفان دولت خواهیم بود. در چنین برخوردی که یک مثال از آن را با ظریف دیدیم، تنها مسأله‌ای که برای مخالفان دولت اهمیت ندارد، منافع ملی کشور است. آنها به هیچ‌وجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، واقع‌بینانه نگاه نمی‌کنند و تنها منافع گروهی در این میان اهمیت دارد.

اگر بخواهیم نگاهی واقع‌بینانه و منصفانه به فعالیت ظریف در جایگاه وزیر امور خارجه داشته باشیم، باید بگوییم واقعا هرگز اتهام خیانت و وطن‌فروشی به او نمی‌چسبد، اما شاهدیم که این اتهامات به راحتی بر زبان مخالفان دولت جاری می‌شود. هرچند در این میان همان‌گونه که خود آقای ظریف هم در مجلس مطرح کردند، اقدامات وزیر امور خارجه مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده و ایشان بارها از وزیر امور خارجه حمایت کرده‌اند و به نظرم بعید است مجلس بخواهد به سمت استیضاح کسی چون ظریف برود.


به نظر من مسأله اساسی مخالفان دولت روحانی یک ‌سال باقی‌مانده از عمر این دولت نیست، بلکه مسأله آنان ‌سال آینده و انتخابات ریاست‌جمهوری است. با توجه به شرایط موجود کشور و میزان مشارکت، وضع مخالفان دولت و طیف رادیکال‌تر اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری بهتر و رئیس‌جمهوری آینده هم از مخالفان دولت کنونی خواهد بود. هرچند از نظر من این سناریوی بدی نخواهد بود و با یکدست شدن سه قوه می‌توانیم شاهد کنار آمدن آنها با سیاست‌های خارجی باشیم. به نظرم شعار دادن مخالفان دولت در مجلس دوامی نخواهد داشت و باید واقع‌بین باشند.

منبع: شهروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها