ترکیه اولین موشک کروز بومی خود را آزمایش کرد

صنایع دفاعی ترکیه از آزمایش یک فروند موشک کروز ضد کشتی و ساخت داخلِ این کشور خبر داد.

ترکیه اولین موشک کروز بومی خود را آزمایش کرد
کد خبر: 417162
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۱:۲۱

اعتمادآنلاین| صنایع دفاعی ترکیه روز یکشنبه اعلام کردند که یک فروند موشک کروز ضد کشتی و ساخت این کشور با اصابت به یک هدف فرضی در فاصله 200 کیلومتری آخرین مرحله آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

تصویر ویدئویی منتشر شده از عملیات پرتاب آزمایشی این موشک نشان می‌دهد که این موشک کروز پس از پرتاب از یک سکوی زمینی-ساحلی به یک هدف فرضی اصابت کرده است.

«اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه در یک پیام توئیتری نوشت: «ATMACA این بار مسافت طولانی را پیمود و به طور موفقیت آمیزی پس از طی مسافتی 200 کیلومتری به هدف اصابت کرد. این موشک آماده است که به ذخیره موجودی تسلیحات افزوده شود».

این تصاویر ویدئویی همچنین فرآیند طراحی این موشک را که از اواخر دهه 2000 میلادی در شرکت «راکستان» ترکیه- تولیدکننده موشک، راکت، خمپاره‌انداز و…- در حال انجام بود، نشان می‌دهد.

به گفته مقامات شرکت راکستان، این موشک از قابلیت تجهیز انواع مختلفی از شناورها از جمله قایق‌های گشت زنی، رزم ناوها، و ناوچه‌های جنگی برخوردار است و یک سلاح مدرن، دوربرد، و بسیار دقیق بشمار می‌رود.

پیش بینی می‌شود که این موشک کروز تا پایان سال میلادی جاری در ارتش ترکیه به کار گرفته شده و جایگزین موشک‌های قدیمی «هارپون» ساخت آمریکا شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها