کد خبر: 417171
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۰۵:۱۹:۰۰
| |

مجلس به دنبال سقوط دولت است؟

یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: به نظر می‌آید که کسانی‌که به یمن نظارت استصوابی مجلس را گرفته‌اند در پی این هستند که دولت روحانی را به سمت سقوط ببرند البته بعید می‌دانم رهبری اجازه چنین کاری را بدهند. تندروها قصد دارند که کابینه دولت را فرسوده کنند و باعث شوند که شیرازه دولت از هم بپاشد. 

مجلس به دنبال سقوط دولت است؟
کد خبر: 417171
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۰۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدجلال ساداتیان، سفیر اسبق ایران در انگلستان، درباره علت حواشی‌ که در مجلس با حضور وزیر امور خارجه به وجود آمد گفت: دولت روحانی در تلاش بود که از طریق حل مشکل تحریم‌ها مسئله رونق اقتصادی را حل و فصل کند و ابتدای امر هم این مسئله تا حدودی جواب داد یعنی وقتی مسئله برجام به تصویب رسید، شاهد بودیم که دولت‌های مختلف هیات‌های بلند‌پایه‌ای را به ایران فرستادند و در صف ایستادند تا بتوانند با ایران مراوداتی داشته باشند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به خروج ترامپ از برجام توضیح داد: ترامپ با خروج از برجام و تهدید به اینکه کشورها و شرکت‌هایی که با ایران مراوده کنند را تنبیه می‌کند، باعث شد آنهایی که حجم مبادلات‌شان با آمریکا بالا بود ترجیح دادند منافع اقتصادی خودشان را حفظ کنند. این وضعیت مشکلاتی را برای ایران ایجاد کرد.

ساداتیان افزود: همین امر دستاویزی برای مخالفین دولت قرار گرفت تا بگویند که همه مشکلات از برجام بوده اما نمی‌گویند مشکلات از ترامپ و کابینه او بوده، برخی آدرس اشتباهی می‌دهند که چرا گفتگو صورت گرفت، اگر گفتگوها صورت نمی‌گرفت و قطعنامه‌های شورای امنیت که چهار تای آن جنبه اجرایی داشت، اگر عملی می‌شد حتما تهدیدات نظامی علیه ایران صورت می‌گرفت.

او با تاکید بر اینکه برجام برای کشور دستاورد داشته است، اظهار کرد: در جلسه سه‌شنبه گذشته در شورای امنیت وقتی صحبت‌های ظریف مطرح شد، حتی اروپا هم آمریکا را تنها گذاشت و بر حفظ برجام تاکید کردند. چرا که حیثیت اروپایی‌ها هم در گرو حفظ برجام است. همین مسائل نشان می‌دهد که برجام برای کشور دستاورد داشته، برجام حاصل خوبی داشت اما بدعهدی ترامپ و کابینه او منجر به امروز شده است.


سفیر اسبق ایران در انگلستان ادامه داد: نمی‌دانم چرا مخالفین در زمین ترامپ و اسرائیل بازی می‌کنند و دائما این وجهه کار را مقابل خود قرار می‌دهند که به آقای ظریف و کابینه آقای روحانی حمله کنند. به نظر می‌آید که کسانی‌که به یمن نظارت استصوابی مجلس را گرفته‌اند در پی این هستند که دولت روحانی را به سمت سقوط ببرند البته بعید می‌دانم رهبری اجازه چنین کاری را بدهند. تندروها قصد دارند که کابینه دولت را فرسوده کنند و باعث شوند که شیرازه دولت از هم بپاشد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها