حزب حاکم کرواسی پیروز بزرگ انتخابات پارلمانی

کمیسیون انتخابات کرواسی بعد از شمارش 97.6 درصد از آرا اعلام کرد، حزب حاکم اتحاد دموکراتیک کرواسی به رهبری نخست‌وزیر کنونی در انتخابات پارلمانی با کسب 66 کرسی اول است.

حزب حاکم کرواسی پیروز بزرگ انتخابات پارلمانی
کد خبر: 417179
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۰۷:۱۵:۰۱

اعتمادآنلاین| آندره پلنکوویچ، نخست‌وزیر کرواسی شامگاه یکشنبه از حامیانش قدردانی کرد اما تاکید کرد که دولت با چالش های مهمی خصوصا در حوزه‌های بهداشت و اقتصاد مواجه است.

او گفت: متشکرم دوستان عزیزم، بابت این نتایج، بابت پیروزی حزبمان در کنار شرکا. چنین نتایجی، پیروزی ما، یک پیروزی بزرگ است و مسوولیت‌هایی به همراه می‌آورد... زیرا این چالش‌هایی که ما با آن‌ها مواجه هستیم بزرگتر به نظر می‌آیند.

براساس آمار اولیه کمیسیون انتخابات کرواسی، حزب اتحاد دموکراتیک کرواسی 66 کرسی از 151 کرسی پارلمان را به دست آورده است، در حالیکه تشکیلات چپ‌میانه موسوم به ائتلاف ری‌استارت به رهبری حزب سوسیال دموکراتیک به 41 کرسی رسیده است. جنبش وطن به رهبری میروسلاو اسکورو که یک خواننده و بازرگان است، با کسب 16 کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت.

میزان مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی کرواسی 46.7 درصد و میزان رای اخذ شده در حدود 7000 شعبه در سراسر کرواسی و خارج از آن 3.85 میلیون رای اعلام شده است. رای‌دهندگان در میان 192 حزب، ائتلاف و شخص حق انتخاب داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها