کد خبر: 417284
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۱۳:۴۲
| |

آمار کرونا در آذربایجان

بر اساس آمار رسمی ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا تاکنون 20 هزار و 324 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

آمار کرونا در آذربایجان
کد خبر: 417284
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۱۳:۴۲

اعتمادآنلاین| به گزارش این ستاد 11 هزار و 742 نفر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان درمان و از بیمارستان ترخیص شده و 250 نفر جان خود را از دست داده اند . در حال حاضر هشت هزار و 332 نفر نیز در بیمارستان های تخصصی این کشور درمان میشوند .

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان شرایط شیوع ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا به این ویروس در یک ماه اخیر در این کشور را نگران کننده خوانده و بر این اساس از دیروز ( یکشنبه ) تا 30 تیر ماه جاری محدودیت‌های سخت قرنطینه‌ای در 16 شهر این کشور اعمال کرده است .

بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان متروی شهر باکو تا 30 تیر ماه تعطیل شده است و محدودیت های سخت قرنطینهای در پایتخت این کشور و شهرهای گنجه ، سومقایت ، لنکران ، ماسالی ، جلیل آباد ، گوی گول ، مینگچویر ، گورانبوی ، برده ، خاچماز ، ساموخ ، سیازن ، شکی ، یولاخ و آبشررون اعمال خواهد شد به نحوی که حرکت وسایل نقلیه عمومی در این شهرها در روزهای پایانی هفته ممنوع خواهد شد .

در مدت اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای در 16 شهر خروج شهروندان از منزل فقط با دریافت مجوز دو ساعته ازطریق سیستم الکترونیکی وزارت کشور امکان پذیر می باشد .

با تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت، ارتش جمهوری آذربایجان هم به پلیس این کشور در اعمال محدودیتهای سخت قرنطینهایکمک میکند.

در حال حاضر مراکز تجاری بزرگ و رستورانها ، غذاخوری ها و مراکز تفریحی در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل بوده و میزان جریمه های نقض محدودیت های سخت قرنطینه ای هم افزایش یافته است .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها