کد خبر: 417346
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۱۴:۴۷:۵۶
| |

کنفرانس مجازی بین المللی صلح افغانستان

به گفته مقام‌های افغانستان، نمایندگان 19 کشور و سازمان بین‌المللی در کنفرانس بین‌المللی صلح افغانستان که از امروز آغاز می‌شود، شرکت خواهند داشت.

کنفرانس مجازی بین المللی صلح افغانستان
کد خبر: 417346
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۱۴:۴۷:۵۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کابل میزبان نشستی با حضور 19 نماینده از کشورهای دیگر و همچنین سازمان‌های بین‌المللی است که از امروز دوشنبه به صورت مجازی و با سازماندهی کاخ ریاست جمهوری افغانستان به هدف بحث درباره صلح و رسیدن به اتفاق‌نظر بر سر فرآیند آشتی در این کشور شروع می‌شود.

قرار است در این دیدار نمایندگان آمریکا، چین، روسیه، پاکستان، هند، ایران، عربستان سعودی، قطر و کشورهای دیگر منطقه شرکت داشته باشند. این نشست با میزبانی محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه موقت افغانستان برگزار می‌شود. اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان چند روز پیش خبر برگزاری این ملاقات را اعلام کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه گفت، دولت متبوع وی متعهد به آغاز مذاکرات بین افغان‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به هدف تضمین صلح، ثبات و پایان یافتن جنگ در این کشور است.

اما فرآیند صلح افغانستان همچنان با موانع قابل توجهی روبروست.

دولت افغانستان روز یکشنبه فاش کرد یکی از دلایل اصلی تاخیر در مذاکرات بین افغان‌ها خودداری آن از آزاد کردن 597 اسیر از مجموع 5000 اسیری است که قرار است بر طبق توافق امضا شده میان طالبان و آمریکا در ماه فوریه آزاد شوند.

احمد رشید توتاخیل که رهبری فرآیند آزاد کردن زندانی‌ها را بر عهده دارد گفت، این افراد متهم به ارتکاب جرایم اخلاقی جدی بوده و نامشان در لیستی که از سوی طالبان به دولت داده شد قرار داشته است. بر طبق اعلام دولت افغانستان، تاکنون 4015 زندانی طالبان آزاد شده و این پروسه طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها