وزیر خارجه اردن:

خاورمیانه از بحران های متعددی رنج می برد

وزیر خارجه اردن تاکید کرد، صلح عادلانه در فلسطین تا زمانی که اشغالگری باقی است، محقق نخواهد شد.

خاورمیانه از بحران های متعددی رنج می برد
کد خبر: 417368
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۱۵:۵۴:۴۸

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در سخنرانی افتتاحیه نهمین دوره همایش همکاری عربی - چینی که از طریق ویدیو کنفرانس به ریاست اردن و چین در امان و پکن و برای یک روز برگزار شد، تاکید کرد: ما افزایش همکاری با چین را به عنوان عاملی مهم در خدمت به منافع‌ مشترک‌مان و تلاش‌ها در حل بحران منطقه می‌نگریم.

وی اضافه کرد: از مواضع چین در حمایت از حق فلسطینی‌ها در آزادی و داشتن کشور و نیز موضع بین‌المللی در رد الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی تشکر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن اظهار کرد: ما به تلاش با چین و جامعه جهانی به منظور ایجاد چشم اندازهای تحقق صلح عادلانه که ملت‌ها بپذیرند، امیدواریم و به نظر ما با وجود اشغالگری این مساله محقق نمی‌شود.

وزیر خارجه اردن به منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت، خاورمیانه از بحران‌های متعدد که تنها خرابی، کشتار و نابودی در سوریه، یمن و لیبی به بار می‌آورند، رنج می‌برد.

الصفدی ادامه داد: این بحران‌ها توسط مداخلات خارجی در امور داخلی کشورهای عربی تغذیه می‌شوند و از این رو راه حل آن همکاری بین‌المللی براساس عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و احترام به قانون بین‌المللی است.

همایش همکاری عربی - چینی در سال 2004 بعد از سفر هو جین‌تائو، رئیس‌جمهوری وقت چین به مقر اتحادیه عرب تاسیس و هشتمین دوره آن در ژوئیه 2018 برگزار شد.

این همایش عربی و چینی علاوه بر چین شامل اعضای اتحادیه عرب بوده و هدف از آن تقویت مذاکره، همکاری و پیشبرد صلح و پیشروی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها