کد خبر: 417418
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| فعالیت‌هایی که ریسک انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهند+ اینفوگرافی

سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا باعث شد توصیه‌های بهداشتی راجع به مقابله با این ویروس دوباره در رسانه‌ها بازتاب پیدا کند و توصیه‌هایی در مورد راه‌های مقابله با ویروس کرونا ارائه شود.

ویروس کرونا| فعالیت‌هایی که ریسک انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهند+ اینفوگرافی
کد خبر: 417418
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا و سرعت گرفتن شیوع آن باعث شد توصیه‌های بهداشتی راجع به مقابله با ویروس کرونا دوباره در رسانه‌ها بازتاب پیدا کند و توصیه‌هایی در مورد راه‌های مقابله با ویروس کرونا ارائه شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی «کامپیوتر نتورک» در گزارشی به پرریسک‌ترین فعالیت‌های روزمره که می‌توانند منجر به انتقال ویروس کرونا شوند اشاره کرده است.

این پایگاه با استناد به توصیه‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا نوشته است:

سفر با هواپیما یکی از پرریسک‌ترین رفتارهایی است که می‌تواند شخص را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دهد.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد حتی‌الامکان از سفرهای هوایی بپرهیزند زیرا در حال حاضر خطر ابتلا را به شدت افزایش می‌دهد.

رستوران‌ها و کافه‌ها نیز در زمره مراکز پرخطر دسته‌بندی شده‌اند.

بعد از کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای، مردم به طور گسترده‌ای به آرایشگاه‌ها حمله‌ور شدند. این مکان‌ها نیز با توجه به فاصله نزدیک بین آرایشگر و فرد مراجعه‌کننده، به مرکزی برای انتقال ویروس کرونا تبدیل شده‌اند.

از سویی صرف غذا در داخل رستوران ریسکی بین متوسط تا بالا دارد و به میزان مشتریان موجود در رستوران بستگی خواهد داشت.

در کنار اینها، هرچه تعداد افراد یا دوستان و همکاران در یک مکان دربسته بیشتر باشد خطر ابتلا به ویروس کرونا هم به همان میزان افزایش پیدا می‌کند، در این خصوص تفاوتی بین شرکت، اداره یا منزل وجود ندارد.

رفتن به باشگاه و سالن تمرین هم میزان ریسک‌پذیری متوسطی دارد و به رعایت بهداشت و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در داخل سالن‌ها بستگی دارد، از این رو مراکز پیشگیری توصیه می‌کنند فعلاً حتی‌الامکان از رفتن به سالن‌های ورزشی اجتناب شود.

خطر خرید رفتن نیز بین کم تا متوسط است و به محیط محل خرید بستگی دارد، اما گفته می‌شود اگر هوشیار باشیم و به توصیه‌های بهداشتی کاملاً پایبند، در امر خرید خطر چندانی ما را تهدید نمی‌کند، گرچه به میزان شلوغی فروشگاه و مرکز خرید هم بستگی خواهد داشت.

صرف غذا خارج از خانه نیز خطر متوسطی از نظر انتقال ویروس کرونا دارد و در صورت انجام چنین کاری باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

حتی دید و بازدید دوستان در مناطق غیرسرپوشیده هم ریسک متوسطی دارد.

رفتن به پارک هم گرچه ریسک کمی دارد، اما همچنان خطر انتقال ویروس در این اماکن نیز در کمین است و کارشناسان توصیه می‌کنند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حتماً رعایت شود.

ویروس کرونا اینفو مقابله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها