کد خبر: 417430
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۲۲:۱۸:۰۰
| |

کدام نماینده مذاکرات محرمانه ایران و روسیه را افشا کرد؟

محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه ) امروز ظهر درباره نماینده ای که مذاکرات به کلی سری ایران و روسیه را در اختیار منابعی قرار دادو موجب توقف صادرات نفت ایران شد خبر داد. دیده بان ایران؛ درباره این نماینده که هنوز هم اصرار دارد در دیدارها حاضر باشد و مجموعه اظهارات وی اطلاعاتی به دست آورده است.

کدام نماینده مذاکرات محرمانه ایران و روسیه را افشا کرد؟
کد خبر: 417430
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۲۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه با معاون اول رئیس جمهور به موضوع خاصی اشاره کرد. ظریف با گلایه از آنچه در جلسه روز یکشنبه بر او گذشته بود؛ تلوحیاً به موضوع افشای مذاکرات به کلی سری با پوتین و قطع صارات نفت ایران و فروش نفت از طریق روسیه پرداخت؛ ظریف در این جلسه گفت:

دیروز یکی از نمایندگان می‌گفت چرا شما نمایندگان را در جلسات خود راه نمی‌دهید؛ اتفاقاً همان برادر در مذاکرات به کلی سری من و پوتین حضور داشت و بعد از آن گفت قرار است روسیه از ما نفت بخرد؛ همان گفته موجب قطع خرید نفت ایران از سوی روسیه شد؛ چون هرکجا که روس‌ها خواستند از ما نفت بخرند، آمریکایی‌ها جلوی آن را گرفتند، درحالیکه می‌شد جور دیگری رفتار شود؛ درباره چین و برجام هم همین‌گونه است؛ این یک معضلی است که سیاست خارجی با آن روبروست و کسی هم به کمک ما نمی‌آید.(متن کامل)

منظور ظریف کدام نماینده بود؟

اما نام نماینده ای که مذاکرات به کلی سری را در جایی مطرح و یکی از راه های دور زدن تحریم ها و فروش نفت ایران را بست چه کسی بود؟

محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس یازدهم در جلسه علنی دیروز (یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 77 قانون اساسی گفت: آقای ظریف شما شاهد هستید در مجلس قبل چندین بار نمایندگان با مسئولان وزارت خارجه همراه شده و در دیدارهایی با مقامات همچون پوتین، بشاراسد، سید حسن نصرالله و نوری المالکی حضور یافتند، بعد از این سفرها نمایندگان گزارش‌های جامعی را به مجلس ارائه و اعلام کردند در این مذاکرات با این شخصیت‌ها چه گذشته و چه درخواست‌هایی مطرح شده اما بعد از آن وزارت خارجه اجازه نداد که نمایندگان همراه با وزارتخانه سفر کند تا مشخص شود که در این مذاکرات چه می‌گذرد از این رو اگر در این مذاکرات و دیدارها پشت پرده‌ای وجود دارد مجلس باید متوجه شود.


اشاره وزیر امور خارجه کشورمان به مذاکره درباره معامله نفت در برابر کالا؛ بین ایران و روسیه در اردیبهشت سال 93 است که به سرانجام نرسید. در آن سال محمد حسین آصفری عضو جبهه پایداری نماینده مجلس نهم بود وی پس از حضور در ایران با مصاحبه و انتشار اطلاعات مانع از به سر انجام رسیدن فروش نفت ایران از طریق روسیه شد. پس از آن آمریکا با وضع تحریم های که هم اکنون گسترده تر شده؛ این راه را بسته است.

منبع: دیده بان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

    آقای اصفری با اون فامیلیت اون دنیا باید جواب خیلیهارو بدید منکه از حق خودم نمیگذرم بقال سرکوچه که نسیه میده مشتریهای بدحساب لو نمیده شما چرا اون جریانو فورا تشریح کردید خدا عالم است

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

    ولی افسوس که پستهای مردمو در معرض دید نمیگذارید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها