اشرف غنی:

قهرمانان صلح، مردم افغانستان و منطقه خواهند بود

رئیس جمهور افغانستان هشدار داد روند صلح در این کشور "در صورتی که طالبان جنگ را ادامه دهد"، با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

قهرمانان صلح، مردم افغانستان و منطقه خواهند بود
کد خبر: 417460
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۰۸:۲۴:۱۱

اعتمادآنلاین| اشرف غنی در کنفرانس مجازی درباره افغانستان با نام "تقویت اجماع برای صلح" صحبت می‌کرد که در آن نمایندگان 20 کشور منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی حضور داشتند.

وی در اظهاراتش تأکید کرد دولت افغانستان دارای ظرفیت و اراده سیاسی برای پایان دادن به جنگ بوده و یک راه‌حل سیاسی به طالبان پیشنهاد داده است.

غنی خاطرنشان کرد: قهرمانان صلح، مردم افغانستان و منطقه خواهند بود. حمایت منطقه‌ای برای یک سیستم دموکراتیک در افغانستان، همکاری منطقه‌ای را نیز تقویت می‌کند.

رئیس جمهور افغانستان بابت بالا ماندن سطح خشونت در افغانستان و "تداوم روابط طالبان با شبکه‌های تروریستی"، اظهار تأسف کرد.

غنی از کشورهای ترکیه، پاکستان، ایران، هند و کشورهای آسیای مرکزی بابت تجارت به منظور جلوگیری از کمبود اقلام اساسی در کشور محاصره شده در جریان بیماری همه‌گیر کووید 19، تشکر کرد.

وزارت خارجه پاکستان نیز به طور جداگانه تأکید کرد که امضای توافق صلح آمریکا-طالبان، یک فرصت تاریخی ایجاد کرد که رهبر افغانستان باید از آن در راستای همکاری مشترک و دستیابی به یک توافق سیاسی کامل و جامع، استفاده کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اظهار کرد پاکستان امیدوار است که آزادی زندانیان به زودی مطابق توافق‌نامه صلح به اتمام برسد که این امر زمینه را برای شروع زودهنگام مذاکرات درون افغانستان فراهم کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها