کد خبر: 417517
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۵۵:۴۱
| |

آمار قربانیان سیل در ژاپن

جاری شدن سیلاب به دلیل بارش سیل آسای باران در بخش هایی از جنوب ژاپن، علاوه بر اینکه مناطق مسکونی زیادی را به زیر آب برده و خسارات مادی فراروانی هم وارد کرده است باعث فوت 51 تن و مفقود شدن 13 نفر دیگر شده است.

آمار قربانیان سیل در ژاپن
کد خبر: 417517
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۵۵:۴۱

اعتمادآنلاین| بارش شدید باران و سیل آسا در ژاپن از روز جمعه گذشته شروع شده و کارشناسان پیش بینی می کنند جبهه هوای ایجاد شده احتمالا تا حدود فردا چهارشنبه در آسمان این منطقه باقی بماند.

با افزایش بارش، وضعیت «هشدار» برای بارش باران های سنگین که برای استان های کوماموتو و کاگوشیما در منطقه کیوشو صادر شده بود به «هشدار اضطراری» تغییر کرده است مقامات هواشناسی ژاپن همچنان از مردم می خواهند در مقابل جاری شدن سیلاب و رانش زمین، مراقب باشند.

سازمان هواشناسی ژاپن می گوید جریان هوای گرم و مرطوب به یک جبهه هوا همراه با یک جبهه کم فشار، باعث ایجاد شرایط جوی ناپایدار بر فراز مناطق وسیعی از ژاپن و توده ابرهای باران زا بر فراز منطقه کیوشو شده است.

گزارش ها حاکی است به دلیل شدت بارش ها، خسارت مالی زیادی هم به زیر ساخت های این منطقه وارد شده است هرچند مقامات می گویند تعیین جزییات این خسارت ها به وقت بیشتری نیاز دارد.

9 رودخانه در بیش از 10 نقطه این منطقه طغیان کرده و دیواره رودخانه کوما در شهر هیتویوشی شکسته شده و منطقه وسیعی زیر آب رفته است در اثر رانش زمین خانه ها مدفون و جاده ها مسدود شده است.

افزون بر 10 هزار نیروی پلیس، ماموران آتش نشانی و پرسنل نیروهای دفاع از خود همچنان به عملیات جستجو و امداد ادامه می دهند گفته می شود علاوه بر فوت 51 تن و مفقود شدن 13 نفر دیگر، دو نفر هم فاقد علایم حیاتی هستند و به کما رفته اند.

مردم در بیش از 10 منطقه در سراسر استان جنوبی سرگردان مانده اند مسئولان می گویند که برای هرچه زودتر رسیدن به این افراد، مشغول کارهایی از جمله احداث جاده های موقت هستند.

تلویزیون «ان. اچ. کی» هم گزارش کرده است استان ناگاساکی نیز دچار خسارات شدیدی شده است در شهر اومورا شیب کنار یک جاده فروریخته است گل و لای و صخره های بزرگ خیابان ها را مسدود کرده و یک منطقه مسکونی در اثر طغیان رود مجاور دچار سیل شده است.

خدمات قطارهای سریع السیر و اتوبوس های بین جاده ای در مناطق آسیب دیده متوقف شده است و بیش از 6 هزار خانوار در بخش کوماموتو، اویتا و کاگوشیما بدون برق هستند.

«یوشی هیده سوگا» دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران می گوید که دولت ممکن است باران شدید در کیوشو را "یک فاجعه فوق العاده" اعلام کند این امر قربانیان را قادر می سازد از حمایت ویژه ای برای بازسازی زندگی خود برخوردار شوند.

وی از مردم خواست برای کسب اطلاع از وضعیت سیل، به آخرین اطلاعیه های صادر شده از طرف دولت های محلی مراجعه کنند.

این مقام دولت ژاپن با اشاره به تعطیلی تعدادی از کارخانه های این کشور گفت که دولت قصد دارد به سرعت قدم های لازم را برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط ‌بردارد.

سخنگوی ارشد دولت همچنین قول داد که وسایل و امکانات امدادی لازم را برای تسهیل تخلیه گل و لای خانه ها میان ساکنان توزیع کند، وی همچنین گفت که دولت با مقامات محلی همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل نماید اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین سیلزدگان به عمل آمده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها