واعظ آشتیانی:

مجامع باشگاه‌های دولتی فرمالیته است

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درخصوص مشکلات مالی باشگاه‌های دولتی گفت: مجامع باشگاه‌ها فرمالیته هستند و حسابرسی نمی‌کنند. در باشگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی، تصمیمات هیئت‌مدیره برای مجامع یا سازمان بالادستی نمی‌رود تا بررسی شود تصمیمات در چارچوب وظایف هیئت‌مدیره است یا خیر.

مجامع باشگاه‌های دولتی فرمالیته است
کد خبر: 417533
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۱:۳۴:۰۷

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی درباره محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده گابریل کالدرون اظهار داشت: تمام مشکلات به نظارت برمی‌گردد و نهادهای درون یا برون‌سازمانی، نظارتی روی این قراردادها نمی‌کنند. هیچ باشگاهی در تشکیلات خود، بودجه‌نویسی ندارد. باید مشخص شود باشگاه برای هر سال چقدر درآمد و هزینه دارد تا به اندازه همان درآمد هزینه کند.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: مجامع باشگاه‌ها فرمالیته هستند و حسابرسی نمی‌کنند. در باشگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی، تصمیمات هیئت‌مدیره برای مجامع یا سازمان بالادستی نمی‌رود تا بررسی شود تصمیمات در چارچوب وظایف هیئت‌مدیره است یا خیر.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت‌بدنی با بیان اینکه عدم توجه و نظارت لازم باعث می‌شود کسی سراغ مدیران متخلف نرود، تصریح کرد: یک مدیر که نمی‌خواهم از او نام ببرم، می‌گفت بدهی برای مَرد است و مدیر دیگری می‌گوید اگر باشگاهی سه هزار میلیارد قیمت دارد، اشکالی ندارد چند میلیارد هم بدهی داشته باشد. این نگاه‌های بسیار سطح پایین، عدم آگاهی نسبت به مسائل مربوطه و تیمداری در چارچوب باشگاهی که می‌خواهد طبق قانون تجارت اداره شود، باعث این اتفاقات می‌شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان این موضوع که چنین مدیرانی خود را دارای نگاهی نافذ و مناسب می‌دانند، تصریح کرد: شما انتظار دارید این اتفاقات نیفتد؟ اعتقاد دارم عمده مشکل ما این است که نسبت به قرارداد، به عهد خود وفا نمی‌کنیم. اگر قراردادی گران هم بسته شود و به تعهدات خود عمل کنیم، سود می‌کنیم. متاسفانه نه قرارداد خوب می‌بندند و نه به تعهدات خود پایبند هستند. فکر می‌کنند مربی و بازیکن خارجی هم مانند ایرانی‌ها رفتار می‌کند.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه کوته‌بینی در برخی مدیران وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک مدیر می‌گفت شکایت مربی یا بازیکن خارجی، شش سال طول می‌کشد و ما فرصت کافی را داریم. می‌بینیم مربیانی چون شفر به ایران می‌آیند و آن زمان می‌توانستیم کار را با دو میلیارد تومان تمام کنیم، اما حالا باید 20 میلیارد تومان پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نهادهای نظارتی با این موضوع برخورد می‌شود یا خیر، عنوان کرد: شنیدم دیوان محاسبات کشور، حساب کتاب‌های استقلال و پرسپولیس را رصد می‌کند. اگر برخوردی با مدیر متخلفی که بیت‌المال را هدر داده، صورت گرفته باشد، این موضوع رسانه‌ای نشده تا افکار عمومی بداند مدیر متخلفی که پول بیت‌المال یا مجموعه مورد نظرش را هدر داده، بازخواست می‌شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با اشاره به رفتار برخی مدیران پیشین باشگاه‌ها اظهار داشت: بعضی از مدیران با مُشتی کاغذ زیر بغل، از این شبکه به شبکه دیگر می‌روند تا گزارش مالی بدهند. در حالی که آنها باید در نهادهای نظارتی پاسخگو باشند. متاسفانه بیت‌المال تضعیف می‌شود و یا در قبال این رفتار سکوت می‌کنند، یا اینکه نتیجه ورود خود را اعلام نمی‌کنند.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به موضوع ورود کند، تصریح کرد: وزارت ورزش علاقه‌ای ندارد وارد موضوعات شود. دستگاه قضایی اما برای استیفای بیت‌المال می‌تواند اتفاقات را بررسی کند. باید مشخص شود چه عواملی باعث شده پول کالدرون به این رقم (20 میلیارد تومان) برسد. اگر یک مدیر بابت حیف و میل و سوءمدیریت در هر عرصه محاکمه شود، مدیران توجه بیشتری به تصمیمات می‌کنند و تاثیر مثبتی روی آنها خواهد داشت.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها