سوء قصد ناکام به جان جاستین ترودو

یک نظامی کانادایی که با وانت سنگین خود به دروازه‌های محل اقامت نخست‌وزیر کانادا حمله کرده و وارد آن شده بود، به تلاش برای کشتن یا زخمی کردن جاستین ترودو متهم شد.

سوء قصد ناکام به جان جاستین ترودو
کد خبر: 417547
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۰۷:۵۵

اعتمادآنلاین| حادثه چند روز پیش در Rideau Hall رخ داده و در آن کوری هارن 46 ساله با در اختیار داشتن تفنگ ممنوع از نوع ام-14، دو شات‌گان و یک هفت‌تیر تلاش کرده بود وارد محل اقامت نخست‌وزیر کانادا شود. پلیس گفته هدف این متهم کشتن یا زخمی کردن ترودو بوده و چند خشاب ممنوع با ظرفیت بالا هم در اختیار داشته است.

عمارتی که نظامی ذخیره کانادایی به آن حمله کرده، در واقع محل اقامت رسمی جولی پایت فرماندار کل کاناداست اما ترودو و خانواده‌اش هم در یکی از بخش‌های آن سکونت دارند. فرماندار کل و نخست‌وزیر کانادا هنگام ورود مرد مسلح به Rideau Hall در آن حضور نداشتند. هارن که عضو رنجرهای کاناداست و معمولا در مناطق دورافتاده به ماموریت می‌رود، حدود 20 ساعت از مانیتوبا تا اوتاوا با وانت خود آمده و ساعت 6:30 بامداد پنجشنبه گذشته به محل عملیات رسیده بود.

پلیس می‌گوید وانت سنگین هارن پس از برخورد با دروازه‌های آهنی از کار افتاده بود اما او خودش را به یک گلخانه نزدیک محل اقامت ترودو و خانواده‌اش رسانده و پنهان شده بود. نیروهای امنیتی 13 دقیقه پس از برخورد وانت با دروازه متوجه ورود هارن به محدوده شده و او را با یک اسلحه در دست بازداشت کرده بودند. آنچه در محل اقامت فرماندار کل و نخست‌وزیر کانادا رخ داده، نشان‌دهنده یک نقص بزرگ در امنیت این محدوده بسیار مهم و حیاتی است.

قرار است نظامی بازداشت‌شده تا زمان برگزار شدن دادگاه در 10 روز آینده در بازداشت بماند. گفته می‌شود او جزو گروهی است که معتقدند بیل گیتس، رئیس مایکروسافت مسئول اصلی به وجود آمدن و گسترش ویروس کرونا در جهان است.

منبع: همشهری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها