هشدار زالی نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان از افزایش 8 و نیم درصدی بستری مراجعان سرپایی مراکز بهداشتی و درمانی به علت کرونا خبر داد.

هشدار زالی نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران
کد خبر: 417573
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۵۶:۵۶

اعتمادآنلاین| علیرضا زالی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان در کلانشهر تهران گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد افرادی که در مراکز درمانی استان به عنوان مبتلایان جدید بستری شده اند به 534 بیمار می رسد که نسبت به روزهای گذشته یکی از بالاترین آمارهای اعلامی است.

وی افزود: در این مدت 84 بیمار نیز در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری شده اند و از کسانی که به بخش های بهداشتی و درمانی به شکل سرپایی مراجعه کرده اند 8 و نیم درصد نیاز به بستری داشته اند.

زالی تعداد بیماران ترخیص شده را 420 نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در تهران نشانگر افزایش تعداد مبتلایان است و شرایط در استان تهران کماکان نگران کننده، بی ثبات و ناپایدار است.

وی درباره وضعیت بیمارستان های استان تهران توضیح داد: طبیعتا بیمارستان ها در آمادگی کامل به سر می برند اما اگر تعداد بیمارانی که نیاز به بستری دارند به شدت زیاد شود مسلما ظرفیت بیمارستان ها با محدودیت رو به رو می شود.

زالی یادآور شد: تا کنون با تلاش همکاران بخش های بهداشتی و درمانی تلاش شده است تا یک توازن منطقی کتربین میزان ابتلا و ظرفیت بیمارستان ها برقرار شود اما با افزایش آمار ممکن است شرایط متفاوت شود.

وی افزود: در حال حاضر شرایط جدیدی را تجربه می کنیم زیرا هم تعداد مبتلایان افزایش یافته و هم گروه های سنی متفاوتی دچار این بیماری شده اند.

زالی اضافه کرد: با جلساتی که با معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شده است پروتکل واحدی برای افزایش استفاده از ظرفیت سایر نهادها طراحی شده است اما کماکان مردم باید هوشیار باشند که هرچقدر هم تعداد تخت ها افزایش یابد با یک کمبود نسبی تخت ممکن است مواجه شویم.

وی با بیان اینکه هنوز آنالیز دقیقی درباره میزان استفاده از ماسک توسط شهروندان انجام نشده است، گفت: همکاران ما در سطح شهر در حال ارزیابی میزان استفاده از ماسک هستند اما مطالعات اولیه حاکی از آن است که پس از پیمان رسمی روز گذشته اقبال بیشتری نسبت به استفاده از ماسک به ویژه در محیط های اجتماعی دیده شده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً این موضوع به همراهی شهروندان مرتبط است و نکته مهم استمرار و ادامه فاصله گذاری اجتماعی است.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: در بحث فاصله گذاری اجتماعی اگرچه در روزهای آغازین میزان رعایت به 69 درصد رسیده بود تدریجاً به دلیل عدم رعایت پروتکل ها این میزان به 11 درصد تقلیل یافت.

وی ادامه داد: درباره ماسک نیز این راهبرد زمانی نتیجه بخش می شود که استفاده از ماسک استمرار یابد و به عنوان یک رفتار عمومی برای کاهش خطر مورد توجه قرار داشته باشد.

زالی تاکید کرد: ما چاره‌ای جز استفاده از ماسک نداریم زیرا عدم استفاده از آن می‌تواند به شدت احتمال ابتلا را افزایش دهد.

وی با اشاره به نتایج یک مقاله علمی بین المللی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین محل‌های انتقال کرونا مکانهای مسقف است و با توجه به فصل گرما یکی از توصیه های جدی ما به افراد حضور بیشتر در فضاهای باز نسبت به مکانهای مسقف است.

زالی تاکید کرد: البته باید بدانیم زدن‌ ماسک تمامی مسئله را حل نمی کند بلکه ممکن است در افراد یک ایمنی کاذب نیز ایجاد کند.

وی در پایان یادآور شد: ماسک فقط یک بخش از راهبرد حفاظتی در برابر ویروس است و شست و شوی دستها و اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها