دبیر شورای امنیت روسیه:

مسکو هرگز با طالبان همکاری نداشته است

دبیر شورای امنیت روسیه گفت، سرمقاله اخیر نیویورک تایمز درباره تبانی احتمالی بین روسیه و طالبان بعید است که به ایجاد اعتماد بین مسکو و واشنگتن کمک کند.

مسکو هرگز با طالبان همکاری نداشته است
کد خبر: 417626
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۵:۱۵:۴۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت: این اتهامات بی‌پایه و اساس از سوی خبرنگارانی است که از سوی کاخ سفید و پنتاگون رد شده‌اند. آمریکا تحریم‌هایی را بر اساس اخبار جعلی علیه روسیه وضع کرده است.

وی ادامه داد: حالا رسانه‌های آن‌ها به افغانستان علاقه‌مند شده‌اند؛ جایی که تا همین اواخر کشورهای ما درباره آن گفت‌وگوهایی منظم داشتند. چنین گام غیردوستانه‌ای علیه ما بعید است که باعث ایجاد مجدد اعتماد بین مسکو و واشنگتن شود.

این مقام ارشد روس همچنین تاکید که مسکو هرگز با طالبان همکاری نداشته و هرگونه ادعای تبانی روسیه با آن‌ها خیانت به دانش کافی از اوضاع افغانستان یا دروغ‌های عمدی است.

روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود در ژوئن مدعی شد که اطلاعات ارتش روسیه از شبه‌نظامیان وابسته به طالبان می‌خواهد تا به اعضای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان در ازای گرفتن پول حمله کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم این ادعا را رد کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها