کد خبر: 417627
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۵:۱۹:۳۷
| |

پکن به معاهده تجارت تسلیحات پیوست

رسانه های چین از پیوستن این کشور به پیمان بین المللی تجارت تسلیحات (ATT) که در سال 2013 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد خبر دادند.

پکن به معاهده تجارت تسلیحات پیوست
کد خبر: 417627
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۵:۱۹:۳۷

اعتمادآنلاین| "سی. سی. تی وی" تلویزیون دولتی چین روز سه شنبه گزارش کرد که چین روز دوشنبه به وقت محلی به پیمان بین المللی تجارت تسلیحاتی پیوسته و نماینده چین در سازمان ملل سند پیوستن این کشور به عنوان صد و هفتمین عضو این پیمان را به دبیرکل این سازمان تحویل داده است.

در این گزارش آمده است: «جانگ جون» سفیر و نماینده چین در سازمان ملل در این مراسم ضمن انتقاد از آمریکا که از چند پیمان بین المللی خارج شده است اظهار کرد: دولت چین به مشکلات ناشی از انتقال غیرقانونی و سوء استفاده از اسلحه اهمیت زیادی می دهد چین از اهداف این پیمان حمایت می کند و با اتخاذ اقدامات لازم برای تنظیم تجارت بین المللی اسلحه موافق است و با انتقال غیرقانونی اسلحه مبارزه می کند.

وی با اشاره به اینکه چین همیشه در مقوله صادرات تسلیحات نظامی سختگیرانه عمل کرده است گفت: چین فقط به دولت های قانونی و رسمی اجازه تجارت اسلحه می دهد نه گروه های غیر دولتی، و این کاملا بیانگر احساس مسئولیت پذیری پکن است.

سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد چین از همه طرف ها می خواهد صادرات تسلیحات نظامی را به طور دقیق کنترل کنند و از مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از طریق صادرات اسلحه دست بردارند.

جانگ خاطرنشان کرد: الحاق به این پیمان بین المللی، گام مهم دیگری در راستای مشارکت فعال چین در حاکمیت تجارت جهانی تسلیحات برای حفظ صلح و ثبات بین المللی و منطقه ای است این اقدام نشان از عزم و صداقت چین برای حفظ رژیم کنترل تسلیحات بین المللی، حمایت از چند جانبه گرایی و ایجاد جامعه ای با آینده مشترک برای بشر است.

پیمان تجارت اسلحه که هدف آن تنظیم تجارت قانونی اسلحه و جلوگیری از انتقال غیرقانونی است 2 آوریل 2013 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد و در 24 دسامبر سال 2014 لازم الاجرا شد با الحاق چین هم اکنون 107 کشور عضو این پیمان هستند.

در 74 امین مجمع عمومی سازمان ملل که سپتامبر 2019 برگزار شد وزیر امور خارجه چین از آغاز مراحل قانونی داخلی چین برای پیوستن به این معاهده خبر داد، ماه گذشته کنگره خلق چین تصمیم به پیوستن به این پیمان را تصویب کرد.

پیوستن چین به این پیمان در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آوریل سال گذشته اعلام کرد که مخالف پیوستن به این پیمان بین المللی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها