کد خبر: 417633
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۵:۳۶:۴۹
| |

عضو هیئت رئیسه شورای انتقالی یمن:

تنش‌های اخوان‌المسلمین در ابین به رغم اعلام آتش بس ادامه دارد

همزمان با از سرگیری درگیری‌ها میان نیروهای حامی دولت منصور هادی با شورای انتقالی جنوب یمن در أبین، یک مسئول یمنی از ولیعهد ابوظبی خواست دست از سر بندرها و منابع نفتی یمن بردارد.

تنش‌های اخوان‌المسلمین در ابین به رغم اعلام آتش بس ادامه دارد
کد خبر: 417633
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۵:۳۶:۴۹

اعتمادآنلاین| صالح سمیع، استاندار استان "المحویت" واقع در شمال یمن در توئیتی خود خطاب به ائتلاف عربی نوشت: ای ائتلاف، از شما نمی‌خواهیم که ارتش و نیروهای امنیتی ما را به سلاح تجهیز کنید ما فقط از محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی می‌خواهیم که دست از سر بندرهای ما بردارد و مانع صادرت نفت و گاز ما از آن‌ها نشود.

به رغم این که امارات طبق معمول، مداخله خود در امور داخلی کشورهای دیگر را رد می‌کند اما بر اساس گزارش‌های محلی نیروهای وابسته به امارات در یمن چند بندر مهم این کشور را تحت کنترل خود دارند.

این در حالی است که امارات از خارج کردن نیروهای خود از تأسیسات گازی "بلحاف" در استان "شبوه" در شرق یمن که بزرگترین پروژه اقتصادی یمن به شمار می‌آید، مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، محمد النقیب، سخنگوی نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن از درگیری مجدد میان این شورا با نیروهای حامی منصور هادی در استان ابین صفحه کاربری خود در توئیتر خاطر نشان کرد: نیروهای اخوان‌المسلمین محل استقرار نیروهای ما را با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین مختلف هدف قرار دادند.

وی در ادامه افزود: ما با این اقدامات خصمانه و تنش آفرین با جدیت برخورد خواهیم کرد.

در همین راستا، فضل الجعدی، عضو هیئت رئیسه شورای انتقالی مورد حمایت امارات تصریح کرد، تنش‌های اخوان‌المسلمین در ابین به رغم اعلام آتش بس ادامه دارد.

وی در توئیت دیگری نوشت: "با وجود نظارت نیروهای ائتلاف بر روند آتش بس در ابین، برخی از نیروهای ما با حمله اخوان‌المسلمین زخمی شدند."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها