محمدجواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران:

جمعیت کیفری زندان در تهران بسیار زیاد است

رییس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای معاونین، گفت: مردم دغدغه اصلی نظام و به ویژه مقام معظم رهبری هستند و در این راستا ضرورت دارد با تمام وجود در خدمت مردم باشیم و آنان را تکریم، مشکلاتشان را پیگیری و برخورد مناسبی با آنان داشته باشیم.

جمعیت کیفری زندان در تهران بسیار زیاد است
کد خبر: 417634
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۵:۳۷:۴۹

اعتمادآنلاین| رییس کل دادگستری استان تهران گفت: جمعیت کیفری زندان در تهران بسیار زیاد است و با توجه به مشکلاتی که زندانیان و خانواده‌های آنان دارند؛ انتظار این است که با تمرکز بیشتر بر استفاده از تاسیسات جدید در قوانین و مجازات‌های جایگزین، جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش قابل توجه یابد.

محمدجواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای معاونین، اظهار کرد: مردم دغدغه اصلی نظام و به ویژه مقام معظم رهبری هستند و در این راستا ضرورت دارد با تمام وجود در خدمت مردم باشیم و آنان را تکریم، مشکلاتشان را پیگیری و برخورد مناسبی با آنان داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند و باید نهضت خدمت‌رسانی را جدی بگیریم و رضایت مردم در اولویت کار و فعالیت‌های ما باشد و با برخورد خوش می‌توان خیلی از مشکلات آنان را حل نمود، چراکه پاسخگویی به مردم یک وظیفه شرعی و قانونی است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در فرمایش اخیرشان بر این موضوع تاکید فراوان داشتند و بدین منظور موضوع پیشگیری را خیلی جدی باید گرفت تا نتایج مثبت و ثمره آن را مشاهده کنیم.

حشمتی مهذب خاطرنشان کرد: جمعیت کیفری زندان در تهران بسیار زیاد است و با توجه به مشکلاتی که زندانیان و خانواده‌های آنان دارند؛ انتظار این است که با تمرکز بیشتر بر استفاده از تاسیسات جدید در قوانین و مجازات‌های جایگزین، جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش قابل توجه یابد.

وی کمبود نیروی انسانی را یک مشکلی مهم برشمرد و گفت: ما در زمینه تامین کادر قضایی و اداری دغدغه و کمبود زیادی داریم و در خیلی از جاها باید این تعادل و تناسب ایجاد شود و از ظرفیت و تخصص و توان نیروی انسانی به طور کامل استفاده شود تا ضمن کاهش وارده‌ها و همچنین با تلاش در جهت پیشگیری، فضایی مناسب جهت صدور آرای متقن فراهم گردد.

رییس کل دادگستری استان تهران در خاتمه عنوان کرد: ما در برنامه‌های تحولی جاری روی رفع مشکلات نواحی قضایی شهرستان‌های تهران تاکید فراوان داریم و باید روی مسائل و مشکلات آنان متمرکز و گروه‌های بازرسی به صورت مداوم، مستمر و جدی در واحد قضایی حضور داشته تا ضمن رفع مشکلات بتوانیم یک بازخورد مناسب به جامعه ارائه دهیم.

وی گفت: در سال گذشته با تلاش جمعی توانستیم، رسیدگی‌های خیلی خوبی همراه با کاهش موجودی و بهبود وضعیت آماری در بخش‌های مختلف ارائه دهیم.

وی افزود: کار و تلاش و فعالیت در کلام بزرگان نیز مورد توجه و تاکید می باشد و امیدوارم خداوند متعال به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی به ما توفیق عنایت فرماید تا در راه صلاح بمانیم و راه و مشی آنان را ادامه بدهیم.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید نهضت خدمت‌رسانی را در دادگستری تهران جدی بگیریم؛ چراکه کار و تلاش و فعالیت به فرموده امام راحل(ره) عبادت است و در تمام کارهایی که صورت می گیرد، باید رضایت مردم و اجابت خواسته‌های آنان در اولویت باشد.

وی ادامه داد: با اخلاق خوش اسلامی می توان خیلی از مشکلات را حل کرد و همه باید پاسخگوی مردم باشند و با افزایش کار و تلاش خود سعی کنیم تا از این وضعیت خارج و یک بازخورد مناسب به جامعه ارائه بدهیم.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: در همایش اخیر هفتم تیر به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه دادگستری تهران به عنوان استان برتر در کل کشور از جهت مقابله با مفاسد اقتصادی انتخاب شده و این حاصل تلاش همه عزیزان در بخش‌های مختلف می باشد.

موفقیت دادگستری تهران در کاهش آمار موجودی پرونده‌ها

حسن بابایی، معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران نیز در این مراسم، گفت: با تلاش کلیه کارکنان در محاکم تجدید نظر تهران در پایان سال 98 رسیدگی به پرونده‌های قضایی 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عملکرد محاکم تهران با افزایش نرخ رسیدگی از 92 درصد به 102درصد رسیده و در نتیجه عملکرد مثبتی معادل 3154 فقره پرونده داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در رسیدگی‌های سال گذشته چهار هزار و 347 فقره از تعداد 97 هزار و 331 پرونده مسن در دادگستری استانم تهران کاسته شده است.

حسن بابایی متذکر شد: در راستای کاهش جمعیت زندان، تعداد 1200 پرونده زندانی دار در دادسرا تجمیع و از این تعداد معادل 600 نفر نیز مشمول آزادی مشروط شدند و افزون بر این تشکیل شورای مصلحین برای جلب رضایت از محکومین به قصاص و فعال سازی بیش از پیش کمیسیون عفو در داسرا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها