کد خبر: 417648
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۶:۲۶:۱۹
| |

نتانیاهو آماده مذاکره با فلسطینی‌ها طبق طرح ترامپ است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از انتقاد بوریس جانسون، همتای انگلیسی‌اش از طرح الحاق، بر آمادگی این رژیم برای انجام مذاکرات جدید با فلسطینی‌ها براساس طرح «معامله قرن» آمریکا به عنوان «پایه‌ اصلی» آغاز این مذاکرات تاکید کرد.

نتانیاهو آماده مذاکره با فلسطینی‌ها طبق طرح ترامپ است
کد خبر: 417648
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۶:۲۶:۱۹

اعتمادآنلاین| نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر پایبندی خود به طرح معامله قرن به عنوان "پایه‌ای" برای مذاکرات با فلسطینی‌ها تاکید کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از انتقاد بوریس جانسون، همتای انگلیسی‌اش از طرح الحاق، بر آمادگی این رژیم برای انجام مذاکرات جدید با فلسطینی‌ها براساس طرح "معامله قرن" آمریکا به عنوان «پایه‌ اصلی» آغاز این مذاکرات تاکید کرد.

طبق بیانیه امروز (سه‌شنبه) دفتر نتانیاهو، او روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با جانسون اظهار کرد: اسرائیل آماده مذاکره با طرف فلسطینی براساس طرح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا است که از «واقع‌گرایی» برخوردار است و فرمول‌های ناموفقی که در گذشته مطرح شدند، تکرار نمی‌شوند.

طبق مقاله‌ای که روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت هفته گذشته منتشر کرد، نخست‌وزیر انگلیس به شدت از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری انتقاد کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی دانست.

فلسطینی‌ها پیش‌تر مخالفت خود را با اینکه طرح معامله قرن آمریکا اساس هرگونه مذاکره‌ای قرار بگیرد، اعلام و تاکید کرده بودند قطعنامه‌های قانونی و بین‌المللی را اساس هرگونه مذاکره‌ای می‌دانند.

در طرح صلحی که رئیس جمهوری آمریکا ژانویه گذشته ارائه کرد، حقوق تاریخی فلسطینی‌ها به شکل گسترده‌ای نادیده گرفته شد، همچنین این طرح با قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به فلسطین مغایرت دارد.

مذاکرات دو طرف فلسطین و اسرائیلی سال 2014 پس از مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و آزادی اسرای قدیمی فلسطینی متوقف شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها